fbpx
לוגו ג'וק בראש

הדברה בבית עם חתול כלב תוכי ושאר בעלי החיים

הדברה בבית עם חיות: כלבים / חתולים / תוכים

לפני שמזמינים הדברה חשוב מאוד להודיע למדביר כי בבית יש חיות והסיבה העיקרית לכך היא כי חיות הבית השונות רגישות יותר מבני האדם ורגישות זאת נובעת מכמה סיבות:

גודל: בעלי החיים בניהם כלבים ,חתולים, תוכים וכו.. קטנים בצורה משמעותית מבני האדם וחלק חשוב במדידת רעילות היא כמות רעל פר משקל לכן ככל שבעל החיים קטן יותר החומר מסוכן לו יותר לדוגמא (המספרים הומצאו למטרת ההמחשה בלבד): אם לבן אדם ששוקל 80 ק"ג בממוצע יכול לספוג כמות של 10 סמ"ק רעל מבלי להראות סימני הרעלה כלב במשקל של 10 ק"ג יראה סימני הרעלה קשים מאוד בחשיפה לחצי מהכמות.

התנהגות: הרגלי היום יום של בעלי חיים שונים בתכלית מאלו של בני אדם, חתול או כלב ממוצע מבלה את רוב שעות היום ברביצה על הרצפה , חיכוך בקירות הבית וליקוק הרצפה ואלו הם האזורים שמרססים בזמן הדברה התנהגות זו הופכת את בעלי החיים לחשופים יותר לרעל מאשר בני אדם שלא נוהגים בד"כ ללק את הרצפה.

ביולוגיה: הביולוגיה של בעלי החיים שונה זו מזו בין המשפחות השונות וחומר מסוים שמהווה מזון למשפחת בעלי חיים אחת יכולה להיות רעל לפרט ממשפחה אחרת לדוגמא: שוקולד הינו מצרך יום יומי של רוב בני האדם ואני בראשם אבל אם כלב יאכל שוקולד הוא עלול למות וזאת מכוון שהגוף של הכלב לא מסוגל לפרק את השוקולד מה שהופך את השוקולד לרעל לכלבים כמו דוגמא זו פירטרואידים (החומר הפעיל בחומר ההדברה) רעילים יותר לבעלי כנף מאשר ליונקים.

כל אחת ואחת מהסיבות המצוינות למעלה הופכת את הכלבים ,חתולים ,תוכים ושאר חיות הבית לרגישים יותר לחומרי ההדברה ושילוב של שניים או שלושה מהם יחד מעצימה את הרגישות.

זמני יציאה מהבית לאחר הריסוס לבעלי חיים

כלבים: 12 שעות מסיום ההדברה

חתולים: 12 שעות מסיום ההדברה

תוכים: לפחות 12 שעות

באופן כללי בשוק יש הרבה חומרי הדברה וזה הזמני יציאה שאני ממליץ ככלל אצבע אך ישנם חברות הדברה שמציינות זמני יציאה קצרים יותר למרות שהם משתמשים באותם חומרים שאני משתמש בהם אני פשוט מעדיף לקחת טווח בטיחות רחב יותר.

סימני הרעלה בבעלי חיים:

כלבים וחתולים שסובלים מהרעלה בד"כ יסבלו מרעידות ,הקאות, הפרשות של רוק/ריר, שלשולים בד"כ סימפטומים אלו יעברו לבד תוך כמה שעות (בהנחה שהחומר הפעיל אכן היה פירתרואיד ולא משהו אחר)

תוכים אם לומר את האמת אף פעם לא שמעתי על סימני הרעלה של בעלי כנף אני חושב שהם פשוט מתים

בכל מקרה המידע במאמר זה לא מהווה יעוץ וטרינרי ובכל הרעלה כדאי להתייעץ עם וטרינר

 

יש לכם שאלות? מעוניינים להזמין הדברה?

אלעד אורי אגרונום ומדביר ישמח לענות לשאלותיכם ולבצע הדברה מקצועית בביתכם

ג'וק בראש – הדברה נכונה

054-4603208

www.jukbarosh.com

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ