fbpx
לוגו ג'וק בראש
הדברת חולדות

הדברת חולדות

הדברת חולדות

חולדות הם מזיקים ממשפחת המכרסמים העלולים להעביר מחלות שונות ולגרום לנזקים שונים בבתים, מסעדות ובתי עסק. על מנת להיפטר מחולדות, חשוב להזמין איש מקצוע אשר יכול להבחין בסוג החולדה ולהתאים את  הדברת חולדות המתאימה לסוג הנמצא אצלכם בבית.

בישראל  נפוצות 2 סוגי חולדות: חולדה נורבגית  ו חולדת העליות.

לחולדות יש סט של תכונות ויכולות המאפשרות להם להתבסס בכל מקום, הן בעלות חוש ריח מפותח מאוד, חוש מישוש ושמיעה חדים ביותר תוסיפו לזה את העובדה שהחולדה הינה חיה חכמה מאוד המסוגלת ללמוד מהר ולחלוק את הניסיון האישי שלה עם שאר החברות והחברים באוכלוסייה ויש לה חשש טבעי מדברים חדשים מה שהופך אותה לזהירה מאוד! קיבלתם מזיק שקשה מאוד להדביר בלי הידע והניסיון הדרוש ולכן, לעיתים קרובות אנשים פרטיים ומדבירים חסרי ניסיון מתקשים בהדברת חולדות.

הדברת חולדות לא מוצלחת – דוגמאות

לדוגמה: במידה והשתמשת בפיתיון לא מתאים והחולדות לא מתו או קישרו בין הרעל לתמותה באוכלוסייה לא יהיה ניתן לבצע הדברה באותו מקום ע"י פיתיונות לאורך זמן בגלל האינטליגנציה של החולדה ויכולת הלימוד שלה הן ימנעו מכל מזון שיונח להם בסביבה.

מציאת מקומות מסתור של חולדות יעזרו לנו בהדברת חולדות:

החולדות יכולות לחיות בכל מקום בעולם ובדרך כלל ניתן יהיה למצוא אותם באחד מהמקומות הבאים : חולדה נורבגית בדרך כלל תימצא במחילות בקרקע (סמוך למבנים ותחתיהם), תחת מרצפות, גרוטאות, קורות, בקרבת מים ומערכות ביוב, אפיקי נחלים ודפנות תעלות ואילו חולדת העליות בדרך כלל תמצא בגגות רעפים, עצים גבוהים (בדרך כלל עצי דקל שלא נגזמו) וכדומה.

תכונות ביולוגיות שמקשות על הדברת חולדות

החולדות פעילות בעיקר בשעות הלילה, אוכלות ומכרסמות את כלמה שנקרא בדרכן, הן בעלות כושר שחייה וצלילה גבוה. במקרה בו נצפתה חולדה\חולדות בשעות היום, הדבר מעיד על רמת נגיעות גבוהה מאוד וזאת בגלל שחולדה היא חיה הפעילה בלילה .

חולדה נצפתה ביום, בדרך כלל אלו יהיו הפרטים החלשים שנדחקו לפעול בשעות הפחות טובות על ידי החולדות השולטות וזה מרמז על אוכלוסייה גדולה ומבוססת.

מעניין לדעת: זוג מכרסמים יכול להעמיד כ-500 צאצאים במשך חמישה חודשים בתנאים אופטימליים וחיים באוכלוסיות שנעות בין משפחה גרעינית של אבא, אימא ובממוצע של 6 ילדים בשגר ועד אוכלוסיות של עשרות פרטים המורכבת מהמשפחה המורחבת.

אם זיהיתם פרטים בודדים הדבר יכול להעיד על קיומה של אוכלוסיית מכרסמים גדולה בקרבת מקום ובדרך כלל אין פרט בודד בסביבה מסוימת – ראית אחד יש בוודאות עוד!

מדביר מקצועי יכול לזהות זאת ולהתאים את הטיפול להיקף הבעיה.

 

 הדברת חולדות – שיטות  :

  1. לכידה – בשיטה זו משתמשים במלכודות אשר לוכדות את העכבר או החולדה. לשיטה זו ישנם שני יתרונות בולטים והם: פינוי של החולדה מהמקום בטווח המידי מה שבמקרים רבים מקל את הלחץ הנפשי הכרוך בידיעה שיש בבתיכם חולדה או עכבר והיתרון השני והחשוב לא פחות היא שבניגוד למקרה של הדברת עכברים או חולדות ברעל אין את הסכנה שהמכרסם ימות במקום שבו לא ניתן יהיה לפנותו וכתוצאה מכך לסבול מריח של נבלה וסיכוי להתפרצות פרעושים.
    בשיטה זו משתמשים במגוון רחב של מלכודות :קפיץ (קטלני), דבק (קטלני ואכזר), מוטות לכידה, מלכודות אל הרג שרק לוכדות את העכבר או החולדה כך שהיתן לאחר מכן לשחררה במקום אחר.
    לכידת חולדות באמצעות מלכודת  
  2. הדברה אלקטרונית – מכשיר שמתחבר לחשמל ואמור להשמיע איזה צליל שדוחה את העכברים והחולדות יכול להיות שזה עובד אבל בד"כ זה מאוד יקר ואני אישית עוד לא ראיתי אחד כזה שעובד ולכן מומלץ לא להשתמש בשיטה זו.   

הדברת חולדות באמצעות רעל :

ההדברה נעשית על ידי פיתיון המכיל רעל מסוג אנטיקוגלנט (מונע קרישת דם) שגורם למות העכבר או החולדה בין חמישה ימים לשבוע וחצי מרגע שאכלה מהפיתיון (האכילה בפועל יכולה להתרחש מספר ימים לאחר היישום) כתוצאה משטף דם פנימי.

הסיבה לשימוש ברעל עכברים  מסוג זה היא החשש כי החולדות יקשרו בין הפיתיון המורעל לבין התמותה באוכלוסייה דבר שיוביל להימנעות החולדות מהפיתיון ועצם המרחק בין מועד האכילה מהרעל ועד המוות מקשה על החולדות לקשר בין השניים .

רעל העכברים מיושם רק בבורות ביוב או /ו תיבת האכלה המשמשת לביצוע פעולת הדברת חולדות באמצעות רעל מסוג אנטיקוגלאנט.

תפקדי תיבת האכלה בהדברת חולדות יעילה:

  1. בטיחות -מונעת גישה של ילדים או בעלי חיים לרעל.
  2. שומרת על טריות הרעל ומגנה מפני גשם/ שמש וכדומה.
  3. מקנה לחולדות תחושת ביטחון מה שמגביר אכילה ומקצר את הזמן לקבלת תוצאות.

    סרטון הדגמה של התקנת תיבת האכלה לחולדות:

חשוב להיזהר מפני מדבירים לא מנוסים העלולים לפזר רעלים בצורה לא אחראית (במקומות נגישים לבעלי-חיים וילדים) ללא תיבות האכלה נעולות, ובכך לסכן את חייהם.

 

 הדברת חולדות – מחיר?

המחיר משתנה מאוד בין הדברה של דירה או בניין לבין הדברה של עסק, המחיר נקבעה בהתאם למבנה והאזור בו יש בעיה.

הדברת חולדות בדירה בדרך כלל יכולה להיחסך אם מטפלים בבניין דבר זה נכון אם החולדה רק ביקרה בדירה ולא אם היא הקימה לה קן בתוך הבית במקרה הראשון סגירת החורים והפתחים מהן נכנסה החולדה והדברת הבניין באמצעות רעל עכברים בבורות הביוב ובתיבות האכלה בהיקף הגינה והמקלט יוביל לחיסכון בכסף ובכמות הרעל וייתן תוצאות טובות יותר.

הדברת חולדות בעסקי מזון ובמפעלים דורשת טיפול חודשי קבוע וזאת על מנת לדאוג שאוכלוסיית החולדות לא תגדל ותוביל לפגיעה בסחורה ובמזון הנמצאים בשטח העסק וכמובן שהמחיר שונה מאוד ביחס להדברה חד פעמית .

 

מסיבות אלו ואחרות חשוב להזמין בעל מקצוע מנוסה היודע לזהות את המזיק, את הביולוגיה שלו ובתאם לכך להשתמש ברעלים המתאימים, במלכודות הנכונות ובמינונים המתאימים על מנת לפתור את הבעיה במהירות יעילות ומינימום הוצאות .

 

 

יש לכם שאלות? מעוניינים להזמין הדברה?

אלעד אורי אגרונום ומדביר ישמח לענות לשאלותיכם ולבצע הדברה מקצועית בביתכם

054-4603208

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ