fbpx
לוגו ג'וק בראש

ההבדל בין תיקן גרמני לתיקן אמריקאי

ביום קיץ ממוצע אני מבלה מספר שעות ביום בלהסביר ללקוחות מה ההבדל בין תיקן גרמני לתיקן אמריקאי אז החלטתי לכתוב מאמר זה בו אפרט את ההבדלים בין שני הסוגים:

בארץ ישנם 4 סוגי תיקנים (אמריקאי, מזרחי, פסים וגרמני) התיקנים קיבלו את שמם מהעובדה שהנקבה מייצרת תיק ביצים בו יתפתחו בין 18-40 ביצים שממנו יפקעו מקקים / תיקנים / ג'וקים כעבור זמן מסוים (תלוי בסוג ובטמפ').

התיקן המזרחי ותיקן הפסים לא נפוצים כמו השניים האחרים ולכן מאמר זה יעסוק רק בהבדלים בין התיק המזרחי לתיקן האמריקאי. התקשרו עכשיו לקבלת ייעוץ מקצועי חינם: 054-4603208

תיאור:

תיקן גרמני: ג'וק קטן, הבוגר מגיע לגודל מרבי של 2.5 ס"מ אורך ו0.3 ס"מ רוחב ,צבע הבוגר חום בהיר ואילו דרגות הביניים (נימפות) קרובות יותר לשחור.

לתיקן הגרמני הבוגר יש שני קווים שחורים מקבילים המתחילים בראש ומסתיימים בקצה הבטן (בדרגות הצעירות הקווים האלו מכסים את רוב הגוף ולכן המקק נראה שחור).

תיקן אמריקאי: ג'וק גדול ,הבוגר מגיע ל4-5 ס"מ אורך ורוחב של 1-1.5 ס"מ צבעו חום כהה ולאנשים רבים מזכיר בצורתו וצבעו תמר (הפרי). הדרגות הצעירות יותר נראות כדגם מוקטן של הבוגר ולעיתים דרגות הנימפה הראשונה והשנייה נראות כמו התיקן הגרמני למי שלא מכיר את ההבדלים

מקום מחייה:

תיקן גרמני: עדיפות למקומות חמים וצרים כמו מנועים של מכשירי חשמל (מיקרוגל, תנור, מקרר, תמי 4 ומכונות קפה, עדן בר) בארונות מטבח, בגדים, מיטות, ספות וכו…

תיקן אמריקאי: עדיפות למקומות חמים, לחים ובעלי אחוז חומר אורגני גבוהה כמו בורות ביוב, ארונות מטבח רקובים, קומפוסט, פחי אשפה וכו..

תיק ביצים:

תיקן גרמני: נקבת התיקן סוחבת את תיק הביצים על גבה לאורך כל תקופת ההבשלה של הביצים ומנתקת אותו בסמיכות ליציאת התיקנים הצעירים מהתיק ביצים. צבעו של תיק הביצים הוא חום בהיר אורכו כ8 מ"מ וצורתו דומה לקפסולה.

תיקן אמריקאי: נקבת התיקן האמריקאי מנתקת את תיק הביצים ברגע שהוא מוכן הרבה לפני שתיקנים בוקעים ממנו. צורתו זהה לזה של התיק הגרמני אך צבעו חום כהה והוא ארוך יותר (1.2 מ"מ בערך).

שעות פעילות:

גם התיקן הגרמני וגם התיקן האמריקאי פעילי לילה ובשעות החשיכה נראה אותם פעילים מאוד אך עם זאת לעיתים קרובות ניתן לראותם פעילים גם בשעות היום. אנחנו בגו'ק בראש מדבירים בכל שעות היום, טלפון 054-4603208

הדברה:

תיקן גרמני: ישנם מספר שיטות הדברה בהם משתמשים להדברת התיקן הגרמני והם :ריסוס, האבקה, מלכודות פורומונים אך היעילה ביותר וגם היקרה ביותר היא ההדברה ע"י ג'ל (פיתיון מורעל במרקם של משחה) וזאת בעיקרה בגלל עלותה הגבוהה למדביר ובגלל הקושי בהדברת התיקן הגרמני באופן כללי .

את הג'ל יש ליישם בארונות מטבח, מאחורי מכשירים חשמליים, במקלחת ובכל מקום בו נראה אפילו פרט בודד.

תיקן אמריקאי: ההדברה מתבצעת ע"י ריסוס בורות הביוב, הפנלים בבית, השיש במטבח ובמקלחת וסביב החלונות באופן כללי הריסוס בבורות הביוב הוא זה שפותר את הבעיה ואילו הריסוס בבית זה רק למנוע מהג'וקים שנכנסו ממקורות ביוב אחרים (של השכנים לדוגמא) להתרבות בבית

מחיר:

התקשרי לקבלת הצעת מחיר: 054-4603208 הדברת התיקן הגרמני יקרה משמעותית מהדברת התיקן הגרמני וזה כפי שצוין קודם נובע משני סיבות:

1.מחיר חומר ההדברה:

ריסוס = זול מאוד

ג'ל= יקר מאוד

2. סיכוי הצלחה של ההדברה:

סיכויי הצלחת ההדברה בניסיון הראשון בהדברת התיקן הגרמני נמוכים מאלו של התיקן האמריקאי מה שמגדיל את הסיכוי שהמדביר יצטרך לחזור שוב במסגרת האחריות וחייב להיכנס בחישוב הכלכלי של המדביר

מה חשוב לדעת לפני שמבצעים הדברת ג'וקים:

זיהוי סוג התיקן: זיהוי לא נכון יוביל לשימוש לא נכון בחומרי ההדברה ולא יפתור את הבעיה.

אחריות: הדברה ללא אחריות לא שווה כלום, גם אתם יכולים לעשות הדברה שלא תצליח בשביל זה אתם לא צריכים לשלם לחברת הדברה 

יש לכם שאלות? מעוניינים להזמין הדברה?

אלעד אורי אגרונום ומדביר ישמח לענות לשאלותיכם ולבצע הדברה מקצועית בביתכם

ג'וק בראש – הדברה נכונה

054-4603208

www.jukbarosh.com

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ