fbpx
לוגו ג'וק בראש
צבתן נקוד

חרק מספריים – צבתן נקוד

צבתן נקוד- חרק מספריים

חרק מספריים הוא אחד החרקים המעצבנים ביותר את תושבי גילה ומעלה אדומים אך אני בטוח שיש עוד אזורים רבים בארץ עם מאפיינים דומים המושכים את הצבתן הנקוד אל הבתים והדירות ואל הכביסה התלוי על החבל וברחבי הבית אז בוא נכיר את החרק המספריים.

שמו המדעי של חרק המספריים הנפוץ באזורים אלו הוא צבתן נקוד, הצבתן הנקוד הוא חרק בעל גלגול חסר באורך שנע בין סנטי מטר וחצי לשניים וחצי סנטימטר.

זיהוי חרק מספריים 

תיאור: לצבתן הנקוד 2 זוגות כנפיים כאשר כנפי החפייה (כנפיים קשיחות המיועדות לשמור על כנפי התעופה) קצרות וקשות הנראות כמו 2 כתמים לבנים ואילו כנפי החפייה מוסתרות ברובן מתחת לכנפי החפייה עדינות יותר ומשמשות לתעופה ונראות כמו 2 נקודות לבנות נוספות על גב הצבתן.

הסיבה שחרק זה נקרא בפי רוב "חרק מספרים" נובעת מהעובדה כי בסוף הבטן ישנן 2 צבתות המזכירות מספריים לרובנו.

נזקים הנגרמים על ידי צבתניים:

הצבתן הנקוד לא מהווה לנו כל סכנה ולעיתים אפילו יעיל מכיוון שהוא אוכל כל ובתוך זה גם חרקים קטנים במידה ויש גינה מטופחת יש חשש כי חלק מהצמחים יאכלו על ידי הצבתן מה שאומר שהנזק העיקרי הוא אסטטי נזק אסטטי- לרוב האנשים לא ממש נעים לראות אותם בבית או על הכביסה.

רבייה- הצבתן הנקוד הוא מבין החרקים הבודדים שהנקבה שומרת על הנימפות ומאכילה אותן במשך תקופה מסוימת, בדרך כלל ההטלה תהיה בחורף מתחת לאבנים, סלעים וחריצים או מקומות עם מאפיינים זהים: חשוכים, לחים ונסתרים.

הדברה של צבתן נקוד

ההדברה נגד מזיק זה לא ממש יעילה בגלל שבדרך כלל יתרבה בחוץ והחומרים המותרים לשימוש בבתים פרטיים לא ממש מחזיקים ממעמד בשמש כמו כן במידה ולא נגיע למקור לא נפתור את הבעיה ולכן מומלץ להתמקד במניעה ולא בהדברה של מזיק זה.

יש לכם שאלות? מעוניינים להזמין הדברה?

אלעד אורי אגרונום ומדביר ישמח לענות לשאלותיכם ולבצע הדברה מקצועית בביתכם

ג'וק בראש – הדברה נכונה

054-4603208

www.jukbarosh.com

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ