fbpx
לוגו ג'וק בראש
הדברת יקרונית

מדביר? עובד הדברה? חאפר?

לפי החוק בישראל רק למדביר בעל רישיון או לעובד הדברה שעבר הדרכה ע"י מדביר וקורס עזרה ראשונה מותר להדביר בבתים, מפעלים, מסעדות, בתי חולים, בניינים וכדומה.

ב2017 החוק שונה וכיום רק מדביר מורשה רשאי לבצע הדברה ומעמד עובדי ההדברה בוטל (ניתן היתר עד ל-2019 להעסיק עובדי ההדברה שעבדו בכך לפני תחילת החוק החדש)

לצערנו הרב המצב הקיים בשוק הוא כזה כי חאפרים קונים חומרים להדברה חקלאית (לדוגמא: "פולריס", הנועד להדברת פשפשים ופרעושים אצל צאן ובקר) המיועדים לשימוש בשטחים פתוחים בהם אין ילדים, בעלי חיים ואנשים בדרך כלל, ומשתמשים בחומרים אלו לביצוע הדברות בבתים פרטיים ומוסדות. חשוב לציין כי חומרים אלו לא מיועדים לשימוש הביתי וכי רעילותם גבוהה בהרבה מהחומרים בהם משתמשים המדבירים המוסמכים לביצוע הדברה בבתים. המשרד לאיכות הסביבה אוסר על שימוש בחומרים אלו בגלל רעילותם והפגיעה הגדולה של חומרים אלו בבני אדם, פרט למעט מקרים מסוימים (טרמיטים) שאושרו בעבר ואסורים כיום.

המלצתי היא כי לפני שאתם מזמינים מדביר לבית שאלו אותו עוד בטלפון באלו חומרים הוא משתמש? האם הוא מדביר מוסמך? עובד הדברה? האם יש לו תעודה של קורס עזרה ראשונה ? הדברה? או שהוא חאפר?

לאחר שהגיע המדביר לביתכם בקשו לראות את תעודת המדביר שלו, במידה והוא עובד הדברה ולא מדביר בקשו את התעודה שמראה כי עבר קורס עזרה ראשונה למדבירים. לאחר מכן בקשו לראות את הבקבוק ממנו הוא לוקח את החומר אותו הוא מרסס בביתכם, חשוב מאוד לוודא כי החומר הפעיל הוא פירתרואיד ולא זרחן אורגני .

מדביר מחויב על פי החוק להשאיר מדבקה בה רשום החומר הפעיל בו השתמש לצורך ההדברה, מספר טלפון שלו ומספר טלפון של מרכז הרעלות ארצי פרטים אלו נחוצים במקרים של הרעלה על מנת שניתן יהיה לטפל בנפגעי הרעלה בצורה יעילה ונכונה ובכך להציל חיים, במידה והמדביר לא עשה זאת הזכירו לו ודרשו זאת כיון שאמנם מידע זה הוא בעל חשיבות משנית כאשר הכול בסדר, אבל במקרה של הרעלה, חס וחלילה, הוא חשוב מאוד ויכול למנוע נזק רב ולחסוך זמן יקרה וכמובן להציל חיים.

 

יש לכם שאלות? מעוניינים להזמין הדברה?

אלעד אורי אגרונום ומדביר ישמח לענות לשאלותיכם ולבצע הדברה מקצועית בביתכם

054-4603208

www.jukbarosh.com

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ