fbpx
לוגו ג'וק בראש

כנימה צמרית – מין פולש חדש שתוקף עצי מיש

כנימה הצמרית

כנימה זו פוגעת בעצים מיש שנשתלו בשנים האחרונות בכמויות הולכות וגדלות כעצי רחוב / שדרות בערים רבות בארץ ובניהם תל אביב , מודיעין ,שוהם, כפר סבא וערים רבות אחרות, ולאחרונה החלו עצי המיש לסבול מנגיעות גבוהה מאוד של כנימה פולשת חדשה מהמזרח הרחוק ושמה בישראל הוא כנימה צמרית.

זיהוי כנימה צמרית

לעיתים קרובות הזיהוי הראשוני של הכנימה מתבצע בגלל טל הדבש הדביק אותו היא מייצרת בכמויות גדולות כתוצאה מההזנה מהסוכרים אותם היא מוצצת מהעץ כמו כן הכנימה מייצרת כמעיין שעווה המכסה את גופה ונראה כמו צמר לבן על קצות הענפים בנגיעות גבוהה כל העץ מתכסה ב"צמר".

הדרגות המכונפות של הכימה הצמרית יש מעיין מסגרת של פס שחור בשוליי הכנפיים והמחושים שלהם בעלי פסים כהים ובהירים דבר המאפשר זיהוי קל יחסית של המזיק.

הנזק לעץ ולסביבה כתוצאה מהכנימה הצמרית  

טל הדבש אותו מייצרת הכנימה מושך אליו את הפייחת (פטריות הנמשכות לסוכרים ומכסים את העלים ונראים כמו פייח שחור ומכאן שמם) ונוזל על הרכבים, משטחי הליכה, ציוד וריהוט גינה ומהווה מטרד לאנשים הנמצאים בסביבתו אך עם זאת לאחר מחקר של שנים בארצות אחרות נראה כי לא פוגעת בעץ בצורה משמעותית או בלתי הפיכה גם בעצים שלא טופלו כלל והטיפול באמצעות חומרי הדברה מבוצע בעיקר כדי למנוע את המטרד לבני האדם.

מחזור חיים של הכנימה הצמרית

כנימות בוגרות מכונפות או לא משריצות נימפות חיות לאורך כל השנה כל עוד יש עלים על עצי המיש.

זכרים מכונפים נוצרים בסתיו ומזדווגים עם הנקבות הבוגרות שמטילות ביצים שחורפות בקצות הענפים, הביצים בוקעות באביב עם התפתחות העלים.

הדברת הכנימה הצמרית בעצי מיש

לאחר זיהוי כי העץ נגוע בכנימה הצמרית יש לראות אם הדברה באמת נחוצה ,האם הטל דבש מפריע בעלי הבית, שכנים, עוברים ושבים ואם הוחלט שיש הפרעה ויש צורך לטפל במטרד יש להשתמש בחומרי הדברה סיסטמיים המיושמים בקרקע ועולים בצינורות ההובלה של העץ עד הגעת חומרי ההדברה לעלים מהם ניזונים הכנימות דבר שיוביל להדברת המזיק.

הדברה ביולוגית של הכנימה הצמרית בישראל

מושיות וארינמליים ניזונים מהדרגות השונות של הכנימה אך לפי ההתפרצויות של הכנימה השנה לא נראה כי ההדברה תהיה יעילה בהפחתה משמעותית של המזיק ובטח לא בעצירת התפשטות לשאר חלקי הארץ.

אלעד אורי – אגרונום ומדביר מורשה

054-4603208

מוזמנים לתקשר ולהתייעץ ללא עלות כי להציל עצים זה המטרה  ( :

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ