fbpx
לוגו ג'וק בראש
הדברה בטוחה

הדברה בטוחה או הדברה מסוכנת

בפתגם הידוע אקדחים לא הורגים אנשים ,אנשים הורגים אנשים שמו את הדגש על האדם המחזיק את הנשק והוא זה הגורם למותו של האדם שמולו ולא החפץ המשמש אותו לביצוע מעשה זה. ובכן כל הדברה היא הדברה בטוחה או לחילופין הדברה מסוכנת תלוי בבני האדם הנמצאים בסיטואציה וכיצד הם פועלים לפני ההדברה, בזמן ההדברה ולאחריה.

חומרי הדברה הם דבר מסוכן המיועד להשמיד/ לחסל/ להרוג בעל חיים (מכרסמים, חרקים, יונקים) או צמחים (בדרך כלל עשבים רעים) ומכיוון שזהו תפקידו הרי ברור שטמונה בו הסכנה לפגיעה וסיכון חיי אדם ובעלי חיים.

אז מה הופך הדברה שגרתית להדברה מסכנת חיים ?

התשובה פשוטה הגיונית וברורה והיא אי ציות להוראות הבטיחות .

לכל חומר הדברה חייב להיות על גבי האריזה הוראות הבטיחות הנדרשות לשימוש בחומר ובניהם:

אמצעי מיגון (מסכה ,כפפות, משקפי מגן),ריכוז חומר הפעיל המיועד לטיפול במזיקים השונים, מקומות שבהם מותר להשתמש בחומר (בית / בשדה) והאנשים שמותר להם להשתמש בחומר (מדביר/ חקלאי/ ויטרינר/ הציבור הרחב) כמו כן זמן היציאה מהמקום המרוסס לאחר הריסוס. הוראות אלו נכתבו באופן ספציפי לגבי החומר שעל אריזתו הם מודפסים לאחר מבחני מעבדה וניסויים בשטח ולמרות שלפעמים נראה כאילו הכל שטויות לכל שורה ופסיק יש חשיבות רבה ושימוש בחומר ההדברה בהתאם להוראות אלו זה מה שיבדיל בין הדברה בטוחה להדברה מסוכנת.

דוגמאות:

כל אחת ואחד ממכם אוכל על בסיס קבוע אוכל שטופל בפוספין, להזכירכם פוספין הוא אותו החומר שבעקבות שימוש לא נכון של המדביר וההורים גרם למותן של שתי ילדות.

ועכשיו להסבר:

פוספין הוא חומר הדברה בצורה של גז המשמש להדברת מזיקי מזון ומשמש את אוסם, סוגת ושאר חברות המזון להדברת חרקים מזיקים הפוגעים בדגנים והקטניות. ללא חומר הדברה זה היה מחסור חמור במזון עקב הפגיעה הקשה שמזיקים אלו היו גורמים לאיכות וכמות המזון בעולם.

מה שקרה בירושלים הוא שהשתמשו בחומר האסור לשימוש בתוך מבנה סגור בדירה, כמו כן במקרה שמשתמשים בחומר זה אין לשהות במקום במשך 3-5 ימים עד לאוורור המקום ואילו באותו המקרה המשפחה נשארה בדירה במשך יומיים רצופים.

מסקנה: שמירה על הוראות הבטיחות הייתה מונעת את האסון.

חומרי הדברה ביתיים:

k-300 ושאר חבריו תרסיסי ההדברה הביתיים מכילים חומרי הדברה זהים לאלו שהמדביר משתמש בהם ההבדל היחיד הוא בהוראות הבטיחות שמיושמים בזמן השימוש על ידי מדביר ולא מיושמים על ידי הקהל הרחב אז תבדקו אותי גשו לתכשיר שיש לכם מתחת לשיש ותקראו את ההוראות ועם יד על הלב תגידו לי שמעולם לא ריססתם באחד מאותם התכשירים ומיד לאחר מכן הכנתם סנדוויץ' לילד מבלי לשטוף את הידיים.

מסקנה: לפעמים הנזק הוא מצטבר ולא מידי ולכן אנשים לא מקפידים על הוראות הבטיחות דבר שבסופו של דבר גורם לאסונות.

יש לכם שאלות? מעוניינים להזמין הדברה?

אלעד אורי אגרונום ומדביר ישמח לענות לשאלותיכם ולבצע הדברה מקצועית בביתכם

ג'וק בראש – הדברה נכונה

054-4603208

www.jukbarosh.com

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ