fbpx
לוגו ג'וק בראש

הדברת אילנתיה בלוטית – ג'וק בראש

אילנתיה בלוטית – צמח גן עדן

אילנתיה בלוטית או בשמה העממי במדינות מסוימות -צמח גן עדן יובא לארץ מסין על מנת לקשט את רחובות העיר בעיקר בגלל יכולתה לשרוד ולהתפתח בתנאים קשים, כדרכם של מינים פולשים הוא הגיע והחליט לא להסתפק בתפקיד המקורי שלו כעץ שדרה והחל להפיץ את זרעיו לכל עבר ועם הזמן הפך למין פולש אגרסיבי שדוחה מינים מקומיים הרוצים להתפתח לצידו.

קצב צימוח של האילנתיה בלוטית

אילנתיה בלוטית כמו כל מין פולש בעלת יכולת צימוח מהירה מאוד, יכולת התחדשות לאחר כריתה / ניסיון עקירה כושל, יכולת ייצור והפצת זרעים במאות ואלפים, אחוזי נביטה ושרידות גבוהים מאוד ועמידות בפני יובש וחומציות קרקע מה שאומר שהאילנתיה הבלוטית יכולה לשרוד ולהתפתח במקומות שהרבה עצים אחרים לא.

סכנה בריאותית -פריחת האילנתיה הבלוטית מהווה גורם אלרגני ובגלל התפוצה הרבה של העץ יכולה להוות בעיה בריאותית לאנשים רבים .

בעת כריתה / גיזום של העץ יש להשתמש באמצעי מיגון כגון כפפות, בגדים ארוכים ומשקפיי מגן, ישנם מקרים בהם חשיפה לעלים ,גזעים ושאר חלקי הצמח גורמים לגירויי בעור.

מראה כלליהאילנתיה הבלוטית יכול להגיע לגובה של 30 מ' ,עלים גדולים ומנוצים בצבע ירוק כהה בדרך כלל יהיו מספר גזעים דקים סמוכים זה לזה.

גזע – הגזע בצבע ירוק עם התבגרות העץ הופך בהדרגה לחום.

עלים – גודל העלה נע בין 30-100 ס"מ. עלה מנוצה .

פריחה – פריחה גדולה ומשמעותית, עץ דו ביתי כאשר עץ נקבי יכול לייצר כ- 300,000 זרעים בשנה.

ריבויי וגטטיבי- האילנתיה שולחת קנה שורש היכול להגיע כ -15 מטר מצמח העם ובדרך כלל יש מעין מושבה של מספר פרטים במקום אחד כאשר כל הפרטים יהיו מאותו זוויג (זכר / נקבה)

פירות– נוצרים על העץ הנקבי, בעלי "כנף" המאפשר להם לעוף טוב יותר ולנוע טוב במים זורמים העוזרים גם הם בתפוצת הזרעים.

נזק אקולוגי–  האילנתיה מפרישה חומרים המונעים צמחיה של עצים וצמחים אחרים בקרבתם, בגלל קצב הצימוח המהיר והעלווה הצפופה יוצרים מיקרו -אקלים מצל הפוגע בצמחים הזקוקים לשמש ישירה להתפתחותם תוסיפו זאת ליכולת המופלאה שלהם לשרוד בתנאים קשים שעצים אחרים לא מסוגלים מה שנותן לאילנתיה יתרון נוסף בתקופות קשות של בצורת.

הדברת אילנתיה בלוטית

האילנתיה הבלוטית קשה להדברה ויש לנקוט במספר שיטות ולהשתמש בחומרי הדברה על מנת להגיע לתוצאות טובות בהדברת האילנתיה הבלוטית.

עקירה – במידה ורוצים לעקור את האילנתיה הבלוטית יש לעשות זאת יחד עם כל מערכת השורשים ועקירה חלקית תגרום לצמיחה מחודשת וקשה יותר ולכן יש לחפור מסביב לגזע עד למציאת כל בית השורשים עם דגש לשורש השיפודי ולשלוף הכל מהקרקע בדרך כלל באמצעות מחפרון / טרקטור.

תלישה ידנית – אפשרי במקרה של צמחים  צעירים, עדיפות לביצוע בקרקע לחה על מנת להקל את העבודה ולהוציא את השתיל יחד עם כל מערכת השורשים דבר שימנע התחדשות.

עקירה או תלישה שלא יבוצעו בשלמות יגרמו לייצור מוגבר של  גזעים חדשים.

הדברה באמצעות קוטלי עשבים – יש להשתמש בקוטלי העשבים ולאחר מכן להמתין כ – 30 יום על מנת שהצמח ימות ורק לאחר מכן לעקור את האילנתיה הבלוטית.

ההדברה של אילנתיה מחייבת מעקב וטיפולים חוזרים עד להדברה המלאה של המקום המטופל .

מועד ההדברה באמצעות קוטל צמחים סיסטמי הוא אמצע -סוף הקיץ כאשר העץ מעביר מוטמעים לשורשים טיפול מחוץ לתקופה הזו עלול לתת תוצאות פחות טובות.

מומלץ לבצע את ההדברה של אילנתיה בלוטית על ידי קידוח בגזע והזרקת החומרים אל תוך הגזע מה שייתן הדברה ממוקדת מבלי לפגוע בצמחייה אחרת בסביבה, במקרים בהם יש הרבה שתילים צעירים ואין בעיה של צמחיה שלא מיועדת להדברה ניתן לרסס בחומרים המכילים גלייפוסט.

 

לסיכום האילנתיה הבלוטית מהווה מין פולש אגרסיבי ולעיתים קרובות יש צורך למגר אותה מהשטחים אליהם פלשה על מנת לעשות זאת בצורה יעילה יש להכיר את התוכנות האופייניות לה, להשתמש בשיטות ובחומרים המתאימים במועד המתאים ביותר לכך.

אלעד אורי -אגרונום ומדביר מורשה

054-4603208

ג'וק בראש – הדברה נכונה

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ