fbpx
לוגו ג'וק בראש
הדברת חולדות במפעל

הדברת חולדות במפעל

הדברת חולדות ותיקנים במפעל

עם ירידת הטמפ' והתקצרות שעות האור המזיקים השונים ובראשם חולדות ותיקנים מחפשים בדיוק כמו בני אדם מקום חם להעביר בו את החורף, המזיקים סורקים את המבנה אחר פתחים דרכם יוכלו לחדור למסעדה או למפעל שם ימצאו מקום חם ומזון מוכן בשפע ואז יתעורר הצורך –  הדברת חולדות במפעל כי חולדות מהוות בעיה תברואתית קשה מאוד שתוביל להוצאות כספיות משמעותיות.

מה עושים כדי למנוע כניסת חולדות ותיקנים למפעל?

1.זיהוי נקודות חמות – לאחר שהבנו שהחולדות והתיקנים ממש אוהבים את המפעל שלך ויעשו מאמצים רבים כדי להיכנס על מנת להישאר שם לנצח אנו צריכים למצוא את המקומות שיאפשרו להם חדירה למבנה ולטפל בהם  ובכך למנוע מצב בו חולדות נמצאות בתוך המפעל.

נקודות תורפה  המאפשרים הסתתרות והתרבות מזיקים וחולדות במפעל:

שירותים ובורות ביוב – בור ביוב  שבור ו/או לא סגור היטב מאפשר לחולדות ותיקנים להיכנס ולצאת לתוך המסעדה או המפעל דרך האסלה ומשם למטבח לחדר איחסון ולכל מקום אחר בתוך המבנה.

פתרון – תיקון וסגירת מכסה בורות הביוב והתקנת אל חזור מנירוסטה המונע מעבר של חולדות דרך צנרת הביוב לתוך האסלה.

 פחי אשפה – פחי אשפה בלי מכסה שלא נשטפים בתדירות גבוהה מהווים מקור משיכה מרחוק של תקנים וחולדות ומרגע שהגיעו לאזור המפעל זה רק עניין של זמן עד שימצאו דרך לחדור ולהוות בעיה רצינית של חולדות ועכברים במפעל.

פתרון – לדאוג שיהיה מכסה תקין וקל לסגירה לפח החיצוני , לשטוף את הפח בצורה יסודית לפחות אחת לשבוע.

 חדרי אחסנה – כאשר  חדר האחסנה מבולגן, עם מלא סחורה החדר האחסנה הופך להיות מקום מסתור אידאלי לחולדות ועכברים המוצאים בו גם שפע של מזון וגם מקום מסתור אידאלי לקינון בתוך המפעל עצמו.

פתרון – לדאוג שכל הסחורה תשב על מדפים מוגבהים המרוחקים מעט מהקיר ובכך למנוע מצב בו החולדות מוצאות מקומות מסתור בקלות מאחורי הסחורה, במידה ואין מדפים ניתן להניח את הסחורה על משטחי עץ.

 חדרי מנוחה של העובדים – לעיתים קרובות העובדים לא נוהגים לשמור על סדר וניקיון בחדרים אלו ולא פעם ניתן למצוא שם שאיריות מזון שימשכו חולדות שנמצאות במפעל להסתתר שם.

פתרון – לדאוג שהעובדים יתחזקו את החדר מנוחה שלהם ברמה גבוהה של סדר וניקיון.

ציוד כבד – בעסקי מזון ומסעדות רבים יש ציוד כבד כמו תנורים תעשייתיים או מקררים גדולים אותם הצוות לא מזיז לעולם ולעיתים קרובות מצטבר שם שאיריות מזון ומים מה שמושך מזיקים ומאפשר להם להסתתר שם בבטחה.

פתרון – תכנון ניקיון חודשי / שנתית בה מזיזים את אותם חפצים כבדים ועושים ניקיון יסודי למרות הקושי והמאמץ הנדרש לכך.

שיתוף הצוות והעברת ידע יעזור בהדברת חולדות במפעל

2.לשתף וללמד את הצוות הקבוע בעסק – העובדים שנמצאים כל היום במפעל הם קו ההגנה וההתקפה הראשון של המפעל נגד המזיקים השונים, החולדות והתיקנים בדרך כלל יובילו בנוכחותם.

הכשרה קצרה של העובדים על ידי המדביר שמתחזק את המסעדה או המפעל באופן קבוע תאפשר לעובדים לזהות בקלות ובמהירות סימני נגיעות של חולדות או תיקנים בעסק ובכך לייעל בצורה משמעותית ביותר את תוצאות ההדברה וללא כל תוספת בעלויות הכלכליות.

ביצוע פעולות קטנות שחוסכות הרבה במלחמה נגד חולדות במפעל

3.איטום וסגירת חורים במבנה  וטיפול בצמחייה– חולדות, תיקנים ושאר החרקים מחפשים אחר נקודות חדירה למבנה ותפקיד המדביר שמטפל במסעדה הוא לאתר ולהתריע על פתחים ,סדקים, חריצים ושאר הפתחים דרכם עלולים להיכנס חולדות  אל תוך מבנה המפעל או המסעדה בנוסף לאיתור הפתחים יש לדאוג לטפל בעשבייה, שיחים לא מטופלים עצים שגדלו פרא ולהרחיקם במידת האפשר מהמבנה.

פתרון – איתור ואיטום הפתחים במבנה על ידי חומרים המתאימים לכך (מלט, רשתות ברזל, פוליאוריטן וכו…) , הרחקת ענפים לפחות חצי מטר מהמבנה, ריסוס וניקוש עשבים שוטים, גיזום שיחים שגדלו פרא ויכולים להוות כמקום מסתור וקינון למזיקים השונים והחולדות בראשם.

4.עבודה בשיתוף פעולה עם חברת ההדברה – שיתוף פעולה עם המדביר ויישום ההמלצות שניתנו על ידי המדביר ישמור על העסק שלכם נקי ממזיקים, יוזיל עלויות ויקל את הניהול התקין של המסעדה או המפעל.

החלק החשוב ביותר במלחמה נגד תיקנים וחולדות במפעל

ניקיון, ניקיון, ניקיון – ככל שהעסק יהיה נקי יותר יהיה קל יותר לשמור עליו נקי גם ממזיקים.

מסעדה, מפעל או כל עסק מזון אחר שדואגים לזרוק את הזבל בתדירות גבוה, שמנקים בו את משטחי העבודה גם במהלך היום, שלא משאירים כתמי שמן על הקירות ליד הצ'יפסר , פירורי מזון על הרצפה, ירקות ופירות מאוחסנים  כראוי יספק ללקוחותיו מזון ברמה גבוה ויחסוך כסף על הדברה תוך כדי שישמור על כללי תברואה ובטיחות במזון.

צריכים מדביר למפעל? הדברת חולדות במפעל? יש שאלות? צריכים ייעוץ ללא עלות והתחייבות?

מוזמנים להתקשר :054-4603208

אלעד אורי – אגרונום ומדביר

ג'וק בראש -הדברה נכונה

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ