fbpx
לוגו ג'וק בראש
הדברת חולד

הדברת חולד או חפרפרת

רבים האנשים הטועים בין החולד לבין החפרפרת וזה כנראה נובע מצפייה בסרטי הילדים בהם תמיד מוצגת החפרפרת, מכרסם הניזון מאכילת חרקים, המגיח מתלולית הצצה פתאום מהאדמה אך בארצנו הקטנה החפרפרת אינה מצויה כי אם החולד, מכרסם צמחוני הניזון מבצלים, פקעות ושורשים של צמחים, ומהווה מפגע חמור בחקלאות ובגינות הנוי והרבה פעמים יש צורך לבצע הדברת חולד מקצועית על ידי מדביר.

תיאור: לחולד מבנה גוף בצורת גליל ארוך דבר המקל עליו את החיים בתעלות תת- קרקעיות, גופו מתכסה בפרווה כבר בגיל של שבועיים שלושה, עיניו מכוסות בעור מה שהופך אותו לעיוור כמעט מוחלט (מבחין בין אור לחושך).

לחולד אין איברים בולטים כמו זנב או אוזניים וזאת כנראה כתוצאה מהתאמה לחיים מתחת לקרקע ותנועה במחילות.

 

בניית המחילות: את המחילות החולד חופר באמצעות השיניים התחתונות המפרקות את הרגבים ובעזרת הגפיים והראש השטוח הוא מפנה ומפזר את האדמה אל מחוץ המחילה.

מבנה המחילה: המחילות מורכבות מאוד ומתפרשות על מאות מ"ר כשקוטר המחילה נע בין 5-10 ס"מ עם חדרים המיועדים לשינה והמלטה המרופדים בקש , מחסני מזון בהם החולד אוגר מזון בחורף כשהאדמה רטובה וקלה לחפירה, חדרי אשפה ושירותים.

תלוליות: התלוליות האופייניות של החולד הם בעצם ערמות האדמה שאותם חפר והוציא החולד בזמן בניית מערכת המנהרות שלו ובעזרת הערכה גסה של גודל התלוליות ומספרם ניתן להעריך את גודל המחילות הנמצאות בגינתכם (-:

החולד פעיל בשעות היום ובדרך כלל יתקן במהירות תלולית שנהרסה דבר שמשמש אותנו בזמן ביצוע ההדברה של החולד.

צורת רבייה: החולדים הם חייה טריטוריאלית וחיים את רוב חייהם לבד, בתקופת הרבייה לאחר הגשמים הראשונים הנקבה בונה תלי המלטה וזו התקופה בה יש מפגשים חברתיים/ מיניים מלבד תקופה זו מפגש בין שני חולדים בדרך כלל יסתיים בקרבות עם פצועים ואפילו הרוגים.

הדברת חולד: הדברת חולדים נעשתה במספר דרכים במהלך השנים והנה כמה מהשיטות שהיו נפוצות:

מלכודות: מלכודות קפיץ שננעצו בתלוליות מתוך ידיעה שברגע שהתלולית נפגעת החולד רץ לתקן אותה ונלכד/ נהרג על ידי המלכודת.

פוספין: גז קטלני שנקבר כ30 ס"מ בתוך התלולית וגרם להרג כל מה שחי מתחת לאדמה ובניהם חולדים. בגלל תכונות הגז הרעל מתפזר במהירות בתוך התעלות ומגיע לחולד במהרה.

חומרים נדיפים: הזרמת דלק/סולר לתוך המחילה

רעל עכברים: השיטה פשוטה מוצאים את התלולית/תלוליות האחרונות חושפים בעזרת דקר / מברג את המחילה עצמה מניחים רעל עכברים בתוך המחילה ומכסים. כשמשתמשים בשיטה זו חשוב מאוד לעשות זאת בצורה כזאת שבעל חיים הנמצא בגינה (כלב/חתול/שפן וכו..) לא יוכל להגיע לרעל וכמובן שהרעל לא יהיה נגיש לילדים. את תוצאות ההדברה ניתן לראות רק לאחר כשבועיים.

יש לכם שאלות? מעוניינים להזמין הדברה?

אלעד אורי אגרונום ומדביר ישמח לענות לשאלותיכם ולבצע הדברה מקצועית בביתכם

ג'וק בראש – הדברה נכונה

054-4603208

www.jukbarosh.com

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ