fbpx
לוגו ג'וק בראש
חילזונות

הדברת חשופיות וחלזונות

הדברת חשופיות וחלזונות

החלזונות והחשופיות שפעילים בעיקר בלילות מוצאים משלוותם  גננים וחקלאים בכל רחבי העולם, את נוכחותם של חלזונות וחשופיות  בגינה, בחצר או בשטח גידול חקלאי ניתן לזהות בקלות על פי מספר סימנים אופייניים מאוד אותם נפרט בהמשך סימנים אלו יעזרו לנו מאוד בהדברת חשופיות וחלזונות בצורה יעילה מאוד אם זה באמצעות חומרי הדברה ייעודיים להדברת חלזונות ואם זה באמצעים ידידותיים יותר לסביבה כמו איסוף ידני ומלכודות בירה.

 דבר אחרון לפני שנתחיל חשוב לציין את ההבדל העיקרי והחשוב ביותר בין חלזונות להם יש קונכייה על הגב לחשופיות שלא זכו להתהדר בקונכייה ולעיתים קרובות מתוארים כ "חלזונות בלי בית" או חילזון ללא קונכייה – חשוב לציין כי מדובר בשני מינים שונים ולא בחילזון חסר מזל שאיבד את ביתו.

איך מזהים אם יש חלזונות או חשופיות בגינה?

החלזונות והחשופיות ניזונים מצמחים ולעיתים קרובות נראה חורים בעלים של צמחי התבלין והנוי הנמצאים בגינה, פגיעה בנבטים צעירים ובנוסף לכך פעמים רבות נראה מעין שבילים מבריקים הנוצרים מהריר שמפרישים החלזונות והחשופיות תוך כדי תנועה על הצמחייה עצמה, אבנים, סלעים, שבילים וקירות בגינה.

מהם מאפייני בתי הגידול של חלזונות וחשופיות? וכיצד זה יעזור לנו להיפטר מחשופיות וחלזונות?

שני מזיק העל האלה אומנם לא שייכים למשפחת החרקים אך הם אוהבים כמעט אותם תנאי מחייה.

בית גידול אופייני של חשופיות וחלזונות בדרך כלל יהיה מקום חם עם אחוז לחות גבוהה בו יש צמחייה שתהווה מקור המזון אך אין הדבר אומר כי לא יכולה להיות נוכחות ערה של חלזונות וחשופיות גם במקומות קרים אם כי הפעילות תצומצם לשעות / תקופות חמות יותר בשנה.

נוכחות הקונכייה אצל החלזונות מצריכה גישה לסידן זמין הנמצא בעיקר  באדמה ולפעמים יכול להגביל את היכולת לאכלס מקומות עניים בסידן זמין ומצד שני הקונכייה מעניקה לחלזונות עמידות יחסית ליובש והגנה מסוימת מטורפים.

במקרה של חשופיות המחסור בקונכייה מקנה להם יתרון בחוסר התלות בנוכחות סידן באזור המאוכלס אבל מנגד הופך אותם לרגישים יותר ליובש ולכן הם חייבים מקומות לחים על מנת לשרוד בנוסף לכך המחסור בקונכייה הופכת את החשופיות לפגיעים יותר לטורפים טבעיים ולכן בדרך כלל יעדיפו מקומות עם מקומות מסתור רבים.

חלזונות
הדברת חלזונות

 

 

למה החלזונות השבלולים והחשופיות מגיעים למדשאות ולגינות?

גינות ומדשאות בדרך כלל מושקות באופן סדיר ולעיתים קרובות מושקות יותר ממה שהצמחים והדשאים צריכים בעיקר בתקופות בהם אין לחות / גשם באופן טבעי כמו בעונת הקיץ בה בדרך כלל לא יהיו גשמים בנוסף לכך בגינה יש מספיק מקומות שיספקו הגנה מפני השמש והרוח העלולים לגרום לייבוש ומות הרכיכות וכמובן לא לשכוח את נוכחות המזון בדמות צמחים, שתילים וצמחי תבלין טריים שיהיו בשפע בגינה.

מקומות המסתור של החלזונות והחשופיות בגינה?

בימים ושעות החמים בקיץ החלזונות והחשופיות יתחבאו במקומות קרירים  ויצאו בשעות הערב / לילה מתוך ערמות עלים, מתחת לעציצים ואדניות, מתוך מחילות, חורים וחריצים באדמה או בתערובות השתילה הנמצאים בעציצים, בתוך חפצים שונים הנמצאים בגינה ויכולים להגן מפני החום והיובש ולעיתים אפילו ימצאו בבורות הביוב.

איך הופכים את הגינה לפחות מתאימה לחשופיות וחלזונות?

ניקיון הגינה מעלים וגזם מיותר, ריקון משחקים, תחתיות עציצים ושאר החפצים ממים עומדים ובעיקרון טיפול בכל מקום היכול לאגור לחות ולשמש כמקום מסתור ליצורים אוהבי הלחות ושונאי היובש מאפשר את הורדת אטרקטיביות הגינה שלכם לחלזונות וחשופיות ויכול למנוע את הצורך בהדברת חלזונות וחשופיות או להעלאת היעילות של ההדברה תוך שימוש מופחת בחומרי הדברה.

דרכים לצמצום מקורות רטיבות ולחות:

1.השקייה באמצעות טפטפות  במקום ממטרות במקומות שניתן.

2.שימוש בצמחייה הדורשת השקיה מועטה.

3.השקיה נכונה – ברוב המקרים ניתן ורצוי להשקות רק כאשר האדמה התייבשה ובכך למנוע מצב של לחות ורטיבות נצחית.

4.ניקוז טוב של עציצים ואדניות.

5.איסוף עלים נרקבים השומרים לחות בצורה מעולה.

6.ניקוי מרזבים לפני העונות הגשומות.

כיצד חשופיות וחלזונות פוגעים בצמחים ושתילים?

חשופיות וחלזונות ניזונים מעלים רקובים וצמחים רעננים אבל הכי הם אוהבים צמיחה חדשה ורעננה, נבטים ואת הנזק ניתן יהיה לראות בצורת חורים לא סימטריים גדולים בעלים עם שוליים חלקים וזה בניגוד לנזק שעושים זחלים של עשים כמו פרודנייה או פלוסית זהובה שבמקרים האלו החורים יהיו בעלי שוליים משוננים.

חלזונות וחשופיות פעילים בעיקר בלילה ולפעמים הסימנים היחידים שתראו הם חורים גדולים בעלים ושבילים מבריקים שנוצרו מהריר שהם משאירים בכל מקום בו הם הולכים והנזק העצום לצמחייה ששימשה לה מקור מזון – חלזונות ושבלולים אוכלים מזון כמשקל גופם כל יום ויכולים לנדוד כ -15 מטר בחיפוש אחר מזון.

למה להדביר חלזונות וחשופיות?

חלזונות ושבלולים מאוד מיוחדים, מבחינה מינית כל פרט הוא בעליו הגאים של איבר רבייה זכריים ונקביים יחד והמשמעות היא שכל פרט יכול להטיל ביצים מה שמקנה להם יכולת התרבות מרשימה מאוד.

חילזון מצוי יכול להטיל 6 פעמים ובכל הטלה יכולים להיות עד 80 ביצים ,חשופיות יכולות להטיל 500 ביצים בשנה וביצים אלו יגיעו לבגרות מינית תוך 3-6 חודשים המשמעות של יכולות הריבוי האלו שהזנחה בפרטים בודדים יכולה להפוך למאות ואלפים פרטים תוך תקופה קצרה יחסית דבר שידרוש הדברת חשופיות וחילזונות מקצועית.

סכנה בריאותית – חלזונות ,שבלולים וחשופיות יכולים להעביר לחיות ובני אדם מחלות מסוכונות מאוד העלולות לגרום למוות כמו דלקת קרום המוח ולכן מומלץ מאוד לא לאפשר לילדים לשחק עם חשופיות, חלזונות ושבלולים.

אז איך מדבירים חשופיות וחלזונות?

הדברת חשופיות וחלזונות ניתן לבצע במספר דרכים וכמובן שהעדיפות היא לבחור בשיטה שתאפשר שימוש מופחת בחומרי הדברה.

1.ליקוט ידני של חשופיות וחלזונות בשעות הערב / לילה – למי שיש את הסבלונות ואת היכולת לצאת לגינה בשעות הלילה בו החלזונות והחשופיות יוצאים לסעודה הלילית שלהם שימוש בכפפות ומיכל כלשהו יכול להיות יעיל למדיי אם מתמידים במשך מספר ימים .שיטה זו יעילה מאוד וחוסכת בשימוש בחומרי הדברה מיותרים ומסוכנים.

במידה ויש לכם גישה לתרנגולות הן ממש ייהנו מהמעדן הרירי.

2.מלכודות בירה – מסיבות לא ממש מובנות חשופיות מאוד אוהבות בירה והנחת קערה הטמונה בקרקע המכילה קצת בירה תמשוך את החלזונות והחשופיות לטעום מהמשקה המר מה שיוביל לטביעה ומוות.

3.נחושת – יצירת קו מגן בין השתילים והצמחים לבין הזללנים הליליים באמצעות פסי נחושת אשר מונעים מעבר של החלזונות והשבלולים לכיוון מקור המזון.

4.הדברה כימית – ניתן לעשות הדברה באמצעות חומרי הדברה המתאימים להדברה של חלזונות וחשופיות.

1.מתיל -אלדהיד – ישנם מספר מוצרים בשוק בהם ניתן להשתמש על מנת לבצע הדברת חלזונות וחשופיות ובניהם ניתן למצוא חומרים כמו אסקרגו ומתזון טרם השימוש בחומרים המכילים מתילאלדהיד מסוכנים מאוד ועלולים לגרום למותם של כלבים אשר רגישים מאוד לחומר הפעיל הנ"ל.

2.חומרים על בסיס נחושת – חומרי הדברה המכילים נחושת הפוגעת והורגת את החילזונות והחשופיות ניתן למצוא חומר של חברת גדות בשם קוצייד.

3.חומרים חדשים שעדיין לא נמצאים בשוק ההדברה הישראלי ויעודכנו לכשיגיעו.

 

האם ג'וק בראש מבצעים הדברת חלזונות, שבלולים וחשופיות?

נכון להיום אנחנו לא מבצעים הדברות של חלזונות וחשופיות בגינות וחצרות פרטיים מהסיבה ששימוש בחומרי ההדברה הנמצאים בישראל כנגד מזיקים אלו מסוכנים מאוד לשימוש בקרבת כלבים ועלולים לגרום למוות מהיר של חברו הטוב של האדם או אסורים לשימוש בגינות וחצרות ומותרים לשימוש רק בשטחים חקלאים.

חשוב מאוד לציין כי אלעד אורי , אגרונום ומדביר פועל להבאת חומרי הדברה לחלונות וחשופיות שלא יפגעו בסביבה ולא יכילו חומרים מסוכנים ומצד שני יתנו תוצאות טובות יותר ומהיריות יותר

אלעד אורי – אגרונום – מדביר

054-4603208

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ