fbpx
לוגו ג'וק בראש
הדברת טוואי התהלוכה

הדברת טוואי התהלוכה

טוואי התהלוכה תהלוכן האורן או בשמו המוכר יותר טוואי התהלוכה שייך למשפחת הפרפראיים (עש) שמות אלו נובעים מתכונות האופייניות לזחלים של מזיק זה והן בניית הקן מקורים שהזחלים טווים מהעובדה שהם נעים ממקום למקום בשיירה כשאחד אחוז בזנבו של האחר וממקור מזונם היחיד של הזחלים הוא עלי עץ האורן וזה בדיוק הדרך להדברת טוואי התהלוכה – הרעל העלים המשמשים כמזון.

לטוואי התהלוכה יש גלגול מלא:

ביצה, זחל, גולם ובוגר.

זיהוי:

  • זחל- אורכו נע בין 30-40 מ"מ
  • צבעו חום –כתום עם פסים שחורים ושערות לבנות המכסות את גופו
  • בוגר- עש בצבע אפור מט.
  • ביולוגיה: במהלך חודש אוקטובר מגיחים הזכרים והנקבות מן הגלמים השוכנים בקרקע ממרץ (עת ההתגלמות הזחלים) מזדווגים ונקבת העש לאחר ההזדווגות מטילה כ-200 ביצים על ענפי עץ האורן.

הדברת טוואי התהלוכה

 

כעבור כ 80-100 ימים (תלוי טמפ' בעיקר) בוקעים הזחלים מן הביצים ומתחילים לאכול את עלי עץ האורן כאשר הדרגות הראשונות ניזונות ממעטפת המחטים דבר המביא להתייבשות ענפים (זהו השלב הראשון שניתן לזהות בקלות נגיעות בטוואי התהלוכה) והדרגות הבאות של הזחל ניזונות מהעלה כולו דבר המביא לפגיעה קשה בעץ . לאחר שהזחלים גדלו והגיעה עת להתגלם בסביבות מרץ –אפריל הם יורדים מהעץ לקרקע בשיירה ומוצאים להם מקום להתגלם בו בעומק שנע בין 5-30 ס"מ (דבר שמקשה מאוד על ההדברה בשלב ההתגלמות) ובמרחק של כמה מטרים מהעץ ממנו ירדו . הנזק העיקרי של טוואי התהלוכה בנוסף לפגיעה בעצים עצמם הוא נזק בריאותי אותו גורמים ה"שערות" הנמצאות על גב הזחלים הגורמים לפגיעה קשה בעור, צריבות, גירוד, פריחה בעיות נשימה ופגיעה בעיניים שבמקרים קיצוניים עלולה לגרום לעיורן. ההדברה: על מנת להדביר את טוואי התהלוכה יש לקדוח בעץ מספר חורים ולהזריק את חומר ההדברה במקרה של טוואי התהלוכה זה יש חשיבות רבה לתזמון ההדברה ובד"כ נעשה בין אוקטובר לדצמבר. בשטחים ציבוריים האחריות לטיפול בטוואי התהלוכה הוא על הרשות המקומית. כיום ישנם מספר חומרי הדברה ממספר חברות המתאימים להדברה מסוג זה והיעיל ביותר למרות היותו אורגני הוא של חברת  מכתשים ונקרא נימיקס או פרוקליים של סינגרטה.

יש לכם שאלות? מעוניינים להזמין הדברה?

אלעד אורי אגרונום ומדביר ישמח לענות לשאלותיכם ולבצע הדברה מקצועית בביתכם

ג'וק בראש – הדברה נכונה

054-4603208

www.jukbarosh.com

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ