fbpx
לוגו ג'וק בראש
הדברת כיני יונים

הדברת כיני יונים

הדברת כיני יונים

כיני היונים הם עכבישיים (אומנם הם פרוקי רגלים אך לא חרקים) ממשפחת האקריות ויש להם גפי פה דוקרות מוצצות המאפשרות להם לקחת דם מהפונדקאים שלהם –יונים (ובעלי כנף בכלל) ויכולים לעקוץ בני אדם אך בד"כ יעשו זאת בטעות או מחוסר ברירה ותמיד יעדיפו בעלי כנף כפונדקאים כאשר בסביבת בני האדם בדרך כלל הפונדקאים יהיו יונים וברגע שהגוזלים יעזבו את הקן כיני היונים יחפשו פונדקאים אחרים ויתחילו לעקוץ בני אדם בסביבה ובמקרים האלו תצטרכו הדברת כיני יונים ? או הרחק יונים תקראו וגלו.

מחזור החיים של כיני יונים:

לכיני יונים יש מחזור חיים בעל 5 שלבים:

1.ביצה- בצבע לבן בצורת אליפסה לא ניתן לזיהוי בעין ללא אמצעי הגדלה.

2.נימפה- לזחל (נימפה) בדרגה הראשונה שלו יש שלושה זוגות רגליים (כמו אצל החרקים),לבנים וקטנים מאוד לא ניתנים לזיהוי בעין.

3.פרוטונימפה- הדרגה השנייה של הנימפה ניזונה מדם, ארבעה זוגות רגליים (שלא כמו אצל החרקים,) לבנים וקטנים מאוד לא ניתנים לזיהוי בעין.

4.דהאוטונימפה- דרגת נימפה שלישית לא ניזונה ,שלב לפני הגיחה כבוגר, ארבעה זוגות רגליים (שלא כמו אצל חרקים) ,לבנים וקטנים מאוד לא ניתנים לזיהוי בעין.

5.בוגר – בגודל שנע בין 0.7-1 מ"מ בגלל גודלם המזערי וצבעם הלבן (משתנה לחום –אדום לאחר ההזנה) כיני היונים כמעט ולא ניתנים לזיהוי בעין אך לעיתים ניתן להבחין בהם כאשר הם בתנועה .

כיני היונים יכולים להשלים מחזור חיים מלא (מביצה לבוגר) תוך חמישה עד שת יים עשר ימים בתנאים אידאליים של טמפ' ומזון .

יכולת התרבות מהירה ומרשימה זו מאפשרת להם להגיע למסות עצומות של פרטים, עד עשרות אלפים בקן יונים במהלך גידול של הגוזלים.

במקרים בהם האוכלוסייה של כיני היונים גדולה מדיי או שהגוזלים מתים או עוזבים את הקן כיני היונים עוזבים את הקן גם ומחפשים להם פונדקאי אחר וזה בדיוק השלב בו כיני היונים הופכים לבעיה שלנו.

בגלל צורת הבנייה של הבניינים יש מקרים רבים בהם היונים מקננות במסתורי הכביסה המהווים מקום מושלם לקינון יונים ומספקים להם מסתור מפני פגעי מזג האוויר ,הגנה מפני טורפים ומקורות מים ומזון נגישים מאוד ולכן כאשר הגוזלים עוזבים את הקן או מתים כיני היונים מתחילים לחפש מקור מזון חדש, פונדקאי שיספק להם דם ואז הם נכנסים דרך החלון או סדקים בקירות אל הדירה הצמודה למסתור הכביסה (יכול להיות הדירה שלכם ו/או של השכנים ) וזה רק עניין של זמן עד שחלק מבני הבית או כולם יתחילו להיעקץ ולהתגרד.

ישנם מינים מסוימים (כמו כינת העופות) שיכולים לחיות מספר חודשים ללא מזון אך רוב סוגי הכינים לא יכולים לחיות יותר ממספר ימים בסביבה בה הלחות נמוכה משלושים וחמש אחוזי לחות וזאת ניתן להשיג ע"י אמצעים להורדת לחות או מיזוג הבית.

עקיצות של כיני יונים

ברגע שכיני היונים נכנסו לבית הם יתחילו לחפש פונדקאי ראוי לצרוך ממנו מזון ומכיוון שאנחנו בני האדם לא מתאימים בד"כ כיני היונים ינוע על הגוף ויעקצו במטרה לצרוך דם אך ברגע ש"יטעמו" את הדם ויגלו שאינו מתאים להם הם ימשיכו הלאה במטרה למצוא "פונדקאי" אחר וכך נוצר מצב שישנם מספר עקיצות במרחק של סנטימטרים בודדים אחת מהשנייה.

במקום העקיצה תהיה מעין תחושה של "דקירה" ותתפתח אדמומיות המלווה בגירודים כתוצאה מ"הרוק" של כיני היונים המעוררים תגובות אלרגניות המוחדר בזמן ה"דקירה".

זיהוי עקיצות

בגלל שכיני היונים קטנות מדיי ולעיתים קרובות לא ניתן לזהות אותם בעין, זיהוי של בעיית כיני יונים בבית קשה ולעיתים קרובות מזהים זאת כבעיה של עקיצת חרקים (כפי שציינתי כיני יונים אינם חרקים למרות השתייכותם למשפחת פרוקי הרגליים) ולכן יש חשיבות לבדיקת הסביבה בה גרים אותם האנשים הסובלים מהסימפטומים וזאת על מנת לבדוק הימצאותם של קני יונים ויונים באופן כללי גם אם אינם מקננים באותו אזור (מספיק שהיונים עומדות על אדן החלון מספר פעמים ביום על מנת להעביר את הבעיה לבית).

בנוסף לבדיקת נוכחות יונים בסביבת המקום המטופל יש חשיבות לתקופה בשנה ,עיקר הדיווחים על בעיית כיני יונים מתרחשת בתקופה שבין סוף האביב לתחילת הקיץ וזאת בגלל נטישת גוזלי היונים את קני היונים דבר הגורם לכיני היונים לחפש מקורות מזון חלופיים וכניסה לבתים.

זיהוי בעיית כיני יונים:

טיפול בסקביאס לא עזר.

גירודים לא מוסברים בגוף.

תחושה של "משהו זוחל" על הגוף.

"דקירות" עם או בלי עקיצה על הגוף.

עקיצות שמתרפאות לאט מאוד (לא כמו עקיצות יתושים).

התגברות התופעה בחדרים מסוימים בבית ו/או בלילה ו/או בימים עם לחות גבוהה.

הדברת כיני יונים

כמו כל הדברה אחרת צריך להתחיל במניעה , מניעה של הגעת הבעיה מלכתחילה תחסוך סבל רב, כסף וחומרי הדברה מיותרים וזאת ניתן לעשות בקלות על ידי הרחקת יונים ומניעה של קינון יונים בסביבת הדירה או הבית בו אנו חיים אם זה על ידי רשתות, דוקרנים, דבק או כל אמצעי אחר להרחקת יונים ובכך למנוע את הגעתם של כיני היונים.

במידה וכיני היונים כבר הגיעו יש למצוא את הקן ממנו הם הגיעו ולהרחיקו וכמובן למנוע מהיונים לחזור ולקנן שם שוב (יונים הם חיות טריטוריאליות וחוזר כל פעם לאותו מקום בו קיננו ובו נולדו.

ריסוס הקן וסביבתו תיעשה ע"י המדביר בחומרי הדברה המכילים פירטרואיד בשיטת השטיפה (ריסוס כל השטח המטופל כאילו שוטפים את הבית).

הריסוס בתוך הבית ייעשה רק במקרים בהם האוכלוסייה של כיני היונים גדולה ולא ניתנת לשליטה על ידי שואב אבק ו/או מטלית.

במקרים בהם יש צורך להדביר בתוך הבית את כיני היונים יש לרסס בשיטת "השטיפה" את כל שטח הבית על ידי פירטרואיד ולאחר הטיפול לא ניתן להיכנס לבית כשש שעות מגמר הריסוס לבני אדם וכשתיים עשרה שעות לבעלי חיים.

לפני ביצוע ההדברה בבית חשוב לדעת כי הטיפול לא יפתור את הבעיה בצורה מידית וזאת מכיוון שחלק מכיני היונים יהיו על הקירות ולכן לא יפגעו עד שיגיעו לרצפה.

יש לכם שאלות? מעוניינים להזמין הדברה?

אלעד אורי אגרונום ומדביר ישמח לענות לשאלותיכם ולבצע הדברה מקצועית בביתכם

ג'וק בראש – הדברה נכונה

054-4603208

www.jukbarosh.com

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ