fbpx
לוגו ג'וק בראש

הוראות בטיחות הדברה

הדברה הוראות בטיחות

כבעל חברת הדברה המשרתת לקוחות רבים ולעיתים קרובות לקוחות שבעבר השתמשו בשירותי הדברה של חברות הדברה אחרות נתקלתי לא פעם בחברים למקצוע שמעגלים פינות או במקרים חמורים יותר מתעלמים לגמרי מהוראות הבטיחות החיוניים כל כך בתחום העיסוק שלנו. שמתי לב שתופעה זו נפוצה יותר בחברות ההדברה הגדולות והסיבה לכך לדעתי נעוצה בעובדה שמי שמקבל ממכם הלקוחות את השיחה זו פקידה שעברה חפיפה קצרה ומי שמבצע את ההדברה בפועל זה עובד הדברה ולא מדביר (וזה בסדר גם אנחנו עושים זאת אך חשוב שיהיה לעובד הדברה תדריך מסודר ומפורט בקשר לכל החומרים בהם הוא משתמש ולמזיקים אותם הוא מדביר ובנוסף וחשוב לא פחות שתהיה לו תעודה המעידה כי עבר קורס עזרה ראשונה למדבירים) שילוב זה של עובדים שלא עברו הסמכה כמדבירים והם אלו בפועל שקובעים את סוג ההדברה ומבצעים אותה מביאה לכך שפעמים רבות המידע שמגיע ללקוח הן בתחום המקצועי (זיהוי לא נכון של המזיק ממנו סובל הלקוח וכתוצאה מזה ביצוע הדברה לא נכונה שיוביל לעיתים קרובות לצורך בהדברה חוזרת) והן בתחום הבטיחותי (זמני יציאה מהבית קצרים מהנחוץ, פיזור רעל עכברים במקומות נגישים לילדים ובעלי חיות כמו על גבי צלחת חד פעמית באחד מחדרי הבית כפי שיצא לי לראות ועוד מספר רב של דוגמאות שנתקלתי בהם במהלך השנים ) הוא חלקי ,מוטעה או לא מדויק.

כתוצאה ממקרי בטיחות הרבים והחמורים שראיתי ושמעתי עליהם לאחרונה החלטתי לכתוב מאמר זה על מנת ליישר קו בתחום בטיחות בהדברה ביתית ומכיוון שלחלק גדול מאלו שיקראו את המאמר לא יהיה לי כל קשר עסקי ולא נבצע אצלם הדברה לעולם אני מקווה שתאמינו כי מה שכתוב בהוראות הבטיחות להדברה הם נחוצים ולא בגדרה המלצה אלה בגדר עובדה. התקשרו לקבלת ייעוץ לפני הדברה: 054-4603208

הוראות בטיחות בהדברה ביתית:

1.סוג החומר:תמיד תבדקו מאיזה בקבוק המדביר לוקח את החומר אותו הוא מרסס בביתכם ומה כתוב עליו.

על פי חוק כל חומר הדברה מחויב בתווית בה כתוב זמני יציאה מהבית (מהמקום המרוסס),מינון מותר, סוג המזיקים נגדם פועל החומר, וסוג החומר הפעיל.

מניסיון עם מאות לקוחות רק מעטים טורחים להקשיב להסבר שאני נותן לפני ביצוע ההדברה ומעטים יותר מבקשים לראות את מה שאני מסביר על גבי הבקבוק כמו שבטח אתם יודעים בטלפון ובדיבור אפשר להבטיח הכל בפועל קצת קשה לקיים אם המדביר אומר שזמני היציאה הם שעה תבקשו לראות זאת על גבי הבקבוק ,זה חייב להיות רשום אם זה אכן נכון.

2.הדברה ללא יציאה מהבית: נכון להיום(14.10.12) אין בארץ חומר אחד שניתן לרסס בבית שאינו מצריך יציאה מהבית, אין ואני מדגיש ש פשוט אין חומר כזה והמתחכמים יחשבו "הוא לא יודע יש חומר חדש…" אז זהו שאין ואני מכיר את החומר שהראו בטלוויזיה ואני יודע שיש הרבה חברות גדולות ומוכרות שמבצעות הדברות כאלו ואני חוזר ואומר תקראו את התווית אם רשום שהחומר מיועד לשמש בתוארית של אבקה אז אסור להשתמש בו כתרסיס, שימוש בחומר זה כתרסיס זה לא הרישיון שחומר הדברה זה קיבל מהמשרד לאיכות הסביבה ולכן הוא לא עבר את המבחנים שחומר המשמש כתרסיס צריך לעבור.

ההדברות שאפשר לבצע ללא יציאה מהבית הן: כל הדברה שמבוצעת ע"י פיתיון (חייב לעבור במערכת העיכול על מנת להשפיע) כגון פיתיון נגד נמלים (נקרא ג'ל נגד נמלים),פיתיון נגד תיקן גרמני (ג'ל נגד תיקן גרמני) ופתיונות למכרסמים (בד"כ נקראים בלוקים או פסטה).

3.זמני יציאה: בד"כ מדבירים יגידו שצריך לצאת מהבית לשעתיים מלבד החריגים שהם :ילדים קטנים, נשים בהריון ,חולי אסטמה או מחלות נשימה אחרות ובע"ח שצריכים לעזוב את המקום המרוסס לשש שעות ולרוב החומרים בהם מותר להשתמש היום אלו הם זמני יציאה מקובלים ואפילו במקרים מסויימים זמני יציאה מחמירים אני בכל אופן ממליץ כמצוין למעלה ומחמיר קצת יותר במקרה של בעלי חיים וממליץ שתיים עשר שעות וזאת בעיקר בגלל שחתולים וכלבים נוהגים ללקק את שאיריות החומר דבר שיוביל להרעלתם (בד"כ באה לידי ביטוי בהפרשות ורעידות שחולפות כעבור זמן קצר שתייה מרובה וטיול ארוך באוויר הפתוח).

לאחר הריסוס אין להניח ילדים זוחלים על הריצפה עד לשטיפת דבר שאפשר לעשות כעבור יומיים . לצערי נתקלתי לא פעם ולא פעמיים באנשים שאמרו לי שהמדביר אמר להם שאפשר להניח את הילד במרכז החדר עוד לפני השטיפה וכאבא לילד זוחל אני מודיע לכם חד משמעית שמספיק שניה או שניים שאתם לא מרוכזים והילד כבר מלקק את הפאנלים אומנם זה קשה לא לשים את הילד על הריצפה יומיים אך תאמינו לי הרבה יותר קשה להגיע איתו לבית חולים בגלל הרעלה.

ושוב אני חוזר לסעיף אחד תקראו את הוראות היצרן ובשום פנים אל תיכנסו לפני הזמנים המוגדרים ע"י היצרן ולא משנה מה המדביר אומר לכם כי לפעמים יש כאלו שיגידו הכל על מנת לבצע את ההדברה.

4.ניקיון לאחר ההדברה: באופן כללי לא שוטפים את הבית יומיים (48 שעות) אך חשוב לציין ולהדגיש כי משטחים המשמשים למזון או הגיינה יש לנקות מיד כשחוזרים לבית עם קצת סבון כלים ומים.

כמצוין בסעיף הקודם אין לאפשר לילדים זוחלים לשהות על הרצפה לפני שטיפת הריצפה.

5.הדברת מכרסמים: חומר ההדברה המשמש להדברת עכברים והדברת חולדות תוכנן בצורה כזאת שהוא מתחיל לפעול כחמישה ימים עד שבוע וחצי מרגע האכילה ועד תמותת המכרסם וזאת על מנת שהחולדות לא יקשרו בין המזון אותו אכלו ולתמותה בקרבם וזאת מכיוון שהחולדות חכמות מאוד וברגע שהן מקשרות הם יפסיקו לאכול מהפתיונות וההדברה במקום תיהיה קשה עד בלתי אפשרית הבעיה עם החומר הזה הנקרא אנטיקוגלאנט היא שהוא מאוד רעיל גם לנו בני אדם ולבעלי החיים אותם אנו מגדלים בבית לכן תמיד צריך להקפיד שהמדביר לא יפזר רעל במקומות בהם ילדים יוכלו להגיע ולנהוג לפי הכלל הצהלי הטוב והמוכר "יש ספק אין ספק" עדיף לפזר קצת פחות רעל מאשר לפזר הרבה רעל שיגיע למקום לא נכון (במקרה הגרוע לכלב האוהב או במקרה הגרוע עוד יותר לאחד מילדנו).

6.אזהרות: כל מדביר חייב לפי חוק להשאיר אצל הלקוח מדבקה בה מצוין סוג החומר הפעיל בו השתמש, מספר הטלפון ,שמו, מספר רישיון הדברה, מספר טלפון של מרכז הרעלות ארצי וזאת על מנת שיהיה את כל הפרטים הנחוצים במקרה של הרעלה על מנת להגיש למורעל טיפול יעיל בזמן הקצר ביותר. מדביר שלא משאיר את הפרטים האלו מסכן את חייהם של לקוחותיו ואני יודע שאתם חושבים שאני נסחף ואני מסכים אתכם אבל באחד ממיליון או עשר מיליון זה אכן המקרה ואם כל מה שצריך כדי לצמצם נזקים בחיי אדם זה להשאיר מדבקה אז כדאי לוודא שהמדביר ישאיר אחת כזאת.

7.כמו תמיד לתחושת הבטן יש תפקיד חשוב, אם משהו שהמדביר עושה לא נראה לכם אל תתביישו להעיר לו, לשאול שאלות ולקבל תשובות .

בכל מקרה תמיד תזכרו כי חומרי הדברה עברו שינויים רבים בשנים האחרונה והיום הם ברובם על בסיס מים ולכן ללא ריח אך אין זה אומר כי אינם מסוכנים לבריאותנו .

יש לכם שאלות? מעוניינים להזמין הדברה?

אלעד אורי אגרונום ומדביר ישמח לענות לשאלותיכם ולבצע הדברה מקצועית בביתכם

ג'וק בראש – הדברה נכונה

054-4603208

www.jukbarosh.com

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ