fbpx
לוגו ג'וק בראש
חיטוי נגד קורונה

חיטוי נגד קורונה

חיטוי נגד קורונה

ישנם דרכים רבות ומגוון חומרים המשמשים לביצוע חיטוי נגד קורונה אך תחילה חשוב להבין את הבסיס בכל מה שקשור לירוס הקורונה, כיצד נדבקים, כיצד נמנעים ואז נוכל להבין טוב יותר את תהליך החיטוי נגד הקורונה.

מה זה וירוס הקורונה?

וירוס הקורונה שייך למשפחה גדולה של נגיפים (וירוסים) הידועים כגורמים למחלות בבעלי חיים וחלקם לתחלואה גם בבני אדם. חומרת הפגיעה של הנגיף בבני אדם משתנה בין הנגיפים השונים במשפחה ונעה ממחלה קלה כגון הצטננות, למחלות עם הסתמנות קלינית קשה כגון, התסמונת הנשימתית המזרח התיכונית (MERS) והתסמונת הנשימתית החמורה (SARS). וירוס הקורונה (covid-19) הנוכחי משתייך לנגיפי ה SARS.

מה זה  COVID-19?


מחלה זיהומית הנגרמת על ידי וירוס הקורנה האחרון שהתגלה במחוז ווהן שבסין.

בפברואר 2020 ארגון הבריאות העולמי העניק שם רשמי לנגיף: SARS-CoV-2, ולמחלה שהוא גורם: COVID-19.
מה הסימפטומים של מחלת הקורונה?
הסימן (סימפטום) הנפוץ ביותר הוא חום גבוה- מעל 38 מעלות. בנוסף לכך יכולים להופיע: עייפות, שיעול יבש במקרים מסוימים יכול להיות גם שלשול, הקאות ואובדן חוש טעם וריח.

איך וירוס הקורנה מופץ?
נכון להיום מחקרים מראים שההדבקה מתרחשת באמצעות טיפות רוק / נזלת המופצות מאדם נגוע לאדם בריא ונכנסות לגוף אדם הבריא דרך אף, פה והעיניים אם זה ישירות ואם זה דרך נגיעה במשטח נגוע ולאחר מכן נגיעה בפנים.
כיצד להקטין את הסיכויים להידבק וירוס הקורונה
?

  1. שטיפת הידיים בסבון / שימוש באלכו-ג'ל.
  2. שמירת מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם.
  3. מניעה מלגעת בפה, עיניים ואף עד כמה שניתן.
  4. שימוש במסכת פה- אף בכל יציאה מהבית.
  5. להתעטש או להשתעל לכיוון המרפק, או לתוך ממחטת נייר חד פעמית ולאחריה לשטוף ידיים במשך 20 שניות עם מים וסבון.
  6. בכל פעם שחוזרים הביתה, שטפו ידיים עם סבון במשך 20 שניות או השתמשו באלכו-ג'ל עם לפחות %70 אלכוהול.
  7. להישאר בבית אם לא חייבים לצאת והימנעות במידת האפשר במפגש עם אנשים והשתתפות בהתקהלויות שונות.
  8. חיטויי מבנים באמצעות כלור/ אלכוהול/ חומרים אחרים המאושרים על ידי ה- EPA.

משך הזמן בו וירוס הקורונה  שורד על משטחים?

עדיין אין מידע מדויק אבל נראה שהcovid-19  מתנהג כמו שאר בני המשפחה ויכול לשרוד בין מספר שעות עד מספר ימים בהתאם לתנאי הסביבה ( חום, לחות, חשיפה לשמש ,סוג החומר ממנו עשוי המשטח וכדומה).

האם וירוס הקורנה נישא באוויר?

נכון למידע שיש כרגע ההדבקה נעשית באמצעות טיפות רוק המכילות את הוירוס וכתוצאה מכך הן כבדות מדי מכדי להישאר באוויר ולכן הן נוחתות על הריצפה ושאר המשטחים בסביבה.

במה משתמשים על מנת לבצע חיטוי נגד קורונה?

חיטוי נגד קורונה ניתן לבצע באמצעות מספר חומרים שונים, כאשר המלצות משרד הבריאות לחיטוי נגד קורונה הן לשימוש בכלור ו/או אלכוהול 70% ולהימנע משימוש באמוניום ריבעוני (סימקסין).

הציעו לי לחטא נגד הקורנה באמצעות סימקסין האם זה חוקי?

סימקסין הוא חומר המבוסס על אמוניום ריבעוני שיעיל בחיטויי נגד קורונה (לפי פירסומי המשווקים השונים) אך כרגע משרד הבריאות ממליץ שלא להשתמש בחומר פעיל זה לביצוע חיטויים נגד קורונה וירוס.

מבחינת החוק נכון להיום, אין ההגבלות על שימוש בחומרי חיטויי ואין הגבלה על מי רשאי להשתמש בחומר חיטויי ולכן אם כבר עשיתם חיטויי נגד קורנה באמצעות סימקסין אתם חייבים לנקות את כל המשטחים שרוססו היטב עם מים וסבון.

האם יש חומרים נוספים בהם ניתן לבצע חיטוי נגד קורונה?

אלכוהול וכלור יעילים מאוד בחיטויי נגד חיידקים, פטריות ווירוסים ונמצאים בהישג יד. אם זאת חומרים אלו אינם מתאימים לכל המשטחים ועלולים לפגוע ברכוש. ישנם חומרים צמחיים לחיטוי נגד וירוסים המאפשרים לחטא חללים ומשטחים ביעילות מרבית בלי הסכנה בפגיעה ברכוש ובציוד ומומלץ לשאול ולברר עליהם.

מתי ואיפה מומלץ לבצע חיטוי נגד קורונה?

חיטוי נגד קורונה עושים במקום בו שהה חולה מאומת בקורונה, זה יכול להיות עסק, דירה או בית, משרד או מפעל או כל מקום אחר בו נמצאים בני אדם.

חשוב מאוד לדעת! פעולת החיטוי אינה שאיירתית ולא יכולה להיות כפעולת מניעה, לכן כל מי שאומר לכם לעשות טיפול למניעה – חשוד כלא מקצועי או גרוע מזה.

הוראות הכנה טרם ביצוע חיטוי נגד קורונה?

יש לנקות היטב – על מנת לבצע את החיטוי בצורה הטובה והיעילה ביותר יש לדאוג לנקות את כל המשטחים מלכלוך טרם ביצוע החיטוי עצמו.

יש להכניס מזון ותרופות לארון סגור .

יש למצוא מקום בו תוכלו לשהות בזמן החיטוי ולאחריו (משך הזמן משתנה בהתאם למאפייני המקום המטופל בכל מקרה לא נכנסים טרם התייבשות החומר).

כיצד מתבצע חיטוי נגד קורונה?

לאחר שביצעתם את כל הוראות ההכנה המופיעות למעלה מגיע האדם האמור לבצע את החיטוי כאשר הוא מוגן בחליפה הכוללת כיסוי מלא של הגוף והראש, כפפות ומסיכה מתאימה ובאמצעות מרסס / מערפל קר, מגבוני חיטוי ובזמן פועלת החיטוי דואג לכיסוי עדין של כל החלל המטופל בחומר המחטא.

בתחילת פעולת החיטוי ובסיומה יינתן הסבר מפורט ללקוח על התהליך חיטוי כולו תוך כדי הקפדה על נהלי המרחק והבידוד המתאימים.

 

האם ניתן לבצע חיטוי נגד קורונה באופן עצמאי?

בוודאי, בטח, ברור ולא רק זה- גם בצורה פשוטה ,זולה וקלה.

ניתן להשתמש באקונומיקה מהולה במים, באלכוהול 70% ואפילו במגבונים לחיטוי של החברות הגדולות בשוק (סנו לדוגמא) על מנת לנקות את כל המשטחים, ידיות, מקלדות, מסכים וכל דבר בו משתמשים ונוגעים בו במהלך היום.

המלצת משרד הבריאות לחיטוי נגד קורונה

 

מה המחיר לביצוע חיטוי במשרד או בעסק?

המחיר של החיטוי משתנה ממקום למקום ותלוי  בגודל המקום המיועד לחיטוי ומורכבות החיטוי ובנוסף לכך בסוג החומר בו משתמשים על מנת לבצע את החיטוי נגד הקורונה או כל וירוס או חיידק אחר.
טווח המחירים היום נע מ-3 ₪ למטר כאשר מרססים שטחים גדולים מאוד בחומרים זולים (אמוניום רבעוני) ועד ל20 ₪ למטר כאשר מרססים שטחים קטנים יחסית בחומר על בסיס צמחי היקר עשרות מונים מהסימקסין  ושאר המוצרים על בסיס אמוניום ריבעוני.

אז אם אתם צריכים לבצע חיטוי למקום העבודה? משרד? מפעל? חנות? או כל מקום אחר בו שהה חולה מאומת או  בגלל דרישה מצד הרשויות אתם מוזמנים להתקשר

אלעד אורי- 054-4603208

 

 

 

 

 

 

 

 

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ