fbpx
לוגו ג'וק בראש

מלסקו בהדרים ובלימון

מלסקו (קימלון) – בלימון ועצי הדר

מלסקו בלימון ועצי הדר   היא מחלה הנגרמת על ידי פטרייה המתמקמת בצינורות ההובלה של העץ ובדרך כלל פוגעת בהדרים ובעיקר באתרוג, לימון וליים, כיום אין טיפול יעיל כנגד המלסקו באמצעות חומרי הדברה והתמודדות מול מחלה זו הוא בעיקר בשמירה על סינטציה, חיטוי כלי עבודה במעבר מעץ לעץ, שריפת עצים נגועים ושימוש בחומר ריבוי ושתילים נקיים, ריסוס הפרדס בחומרים המכילים נחושת כגון קוציד או חוסן בתחילת הסתיו ו.בחורף בעיקר לאחר זיהוי סימנים המעידים על נגיעות בפרדס יכול להפחית את הנגיעות אבל לא למנוע לגמרי את ההדבקה.

סימני מחלת מאל-סקו הם  הצהבת עלים ונשירתם ללא פטוטרת, התייבשות ענפונים וענפים (dieback), הרבה עלים על האדמה יכולים להעיד על עץ נגוע.

האם ניתן להציל עץ לימון שנפגע מאל-סקו?

במידה והעץ חשוב לכם ואתם רוצים להציל אותו יש אפשרות לבצע גיזום ענפים נגועים (ופינוי מהיר מהמקום או שריפה), לטפל בעץ באמצעות חומרי הדברה  המתאימים לכך בהגמעה ו / או ריסוס לאורך זמן עם מעקב אחרי הסיפטומים המעידים על עץ נגוע.

במידה ויש  שיפור במצב העץ תוך מספר שבועות יש להמשיך לטפל ולפקח אם לאחר הטיפול נצפתה החמרה של המצב יש לכרות את העץ ולשרוף את הגזם על מנת שלא ידביק עצים אחרים בסביבה.

חשוב לדעת כי הטיפול יכול להאריך את חיי העץ ולעיתים גם להצילו אבל הסיכויים לכך לא גדולים ולכן יש לקחת את זה בחשבון טרם הזמנת האגרונום לביצוע הדברת המלסקו אצלכם בגינה.

אופטימיים ורוצים לנסות להציל את העץ לימון בגינה?

התקשרו להתייעצות עם אלעד אורי – אגרונום ומדביר מורשה.

054-4603208

 

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ