fbpx
לוגו ג'וק בראש
סאירידיום בברוש

סאירידיום בברוש? ברוש מתייבש? ברוש חולה?

סאירידיום בברוש

מי לא מכיר את עצי הברוש? כל ילד בגן לומד להכיר 2 עצים ,הראשון הוא האורן והשני הוא הברוש, רבים הם הילדים שמתבלבלים בין שני העצים אך רבים יותר הם האנשים שלא יודעים למה לפתע פתאום התייבש לו עץ הברוש שעמד לו שם בחוץ במשך שנים ארוכות  אם זה בגינה של סבתא וסבא ואם זה על המדרכה בדרך לבית ובכן הסיבה העיקרית להתייבשות ומוות של עצים הוא פטרייה הנקראת סאירידיום הברוש ולפעמים יכול להיות גם פטרייה אחרת בשם דיפלודיה שקטלנית אף יותר אך פחות מוכרת.

למה העץ ברוש מתייבש ? עץ ברוש חולה?

באמצע שנות השמונים התגלו בארץ 2 מחלות הנגרמות על ידי פטריות שגרמו למות עצי ברוש מצוי וברושים אחרים מהמשפחה ברחבי הארץ והן סאירידיום ודיפלודיה.

כשעץ ברוש נדבק באחת מהמחלות הנ"ל בתחילה הסימנים / סימפטומים נראים זהים וקשה להבחין בין הסאירידיום לדיפלודיה הנזק לעץ הברוש בא לידי ביטויי בהפרשת שרף מהגזע והענפים, שינוי צבע של הקליפה (החמה) והתפתחות כיב ( ריקבון) המוביל לתמותת ענפים והתייבשות העץ.

מה ההבדל בין סאירידיום בברוש לדיפלודיה בברוש?

לכל אחת מהפטריות יש גופי פרי שונה ולכן בשלב בו יש התפתחות גופי פרי ניתן להבחין בקלות בפטרייה הפוגעת בעץ הספציפי שמולכם.

נבגים חד או דו תאים, היסדקות של קליפת העץ לאורך הגזע והענפים – דיפלודיה

נבגים עם 6 תאים, , כיבים מפרשי שרף, עיוות ענפים והגזע   – סאירידיום

מה היא תפוצת הסאירידיום והדיפלודיה בארץ?

ניתן למצוא עצים ברוש נגועים ועצי ברוש שמתו כתוצאה מנגיעות באחת או שניים מהפטריות האלו בכל רחבי הארץ ואין אזור שמוגן לחלוטין מחשיפה למחלות אלו כאשר הדיפלודיה אלימה מאוד וקטלנית יותר מאשר הסאירידיום ופוגעת יותר בעצים השתולים באדמה רדודה ובעיקר בשנים עם מעט גשם אשר מוביל להתפתחות מהירה יותר של המחלה.

איך מטפלים בעץ ברוש נגוע או חולה בסאירידיום?

מכיוון שגורם המחלה הוא פטריה פתוגנית יש לרסס את כל עלוות העץ בחומרים נגד פטריות – פונגיצידים בשטיפה, המשמעות היא שיש להשתמש במוט גובה או במנוף ומרסס המיועד להרטבה מלאה של כל חלקי העץ מלמעלה ועד למטה בצורה יסודית.

חשוב מאוד לשמור על בטיחות ויש להזהיר את הסובבים כי עלול להיות רחף וטפטוף של חומרי הדברה בזמן הריסוס וזמן קצר לאחר מכן כמו כן אין לבצע את הריסוס כאשר יש רוחות חזקות דבר העלול לגרום לפיזור חומר ההדברה למרחקים גדולים.

מה סיכוי ההישרדות של עץ נגוע בסאירידיום לשרוד לאחר טיפול?

סיכויי העץ משתנים מעץ לעץ בהתאם למספר פרמטרים בניהם איכות הטיפול, סוג החומר שהיה בשימוש, כיסוי כל חלקי העץ בחומר הדברה, מצב העץ לפני הטיפול, רמת נגיעות הפטרייה בעץ, סוג הפטרייה (סאירידיום / דיפלודיה) ,סוג העץ (ברוש לימוני, ברוש מצוי וכו…).

הדברת סאירידיום בברוש מצריכה ידע, ניסיון וציוד מתאים ועל כן בדרך כלל תעלה לא מעט כסף….אז מומלץ לבדוק היטב מי בעל המקצוע טרם שימוש בשירותיו ומחיר זול בהחלט צריך להדליק נורה אדומה

יש לכם שאלה בנוגע לברוש? רוצים להתייעץ? התקשרו עכשיו.

אלעד אורי – אגרונום ומדביר

054-4603208

 

 

 

 

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ