fbpx
לוגו ג'וק בראש

סולנום זיתני – ג'וק בראש

סולנום זיתני

הסולנום הזיתני הגיע אלינו מאמריקה והתפשט ברחבי הארץ בשדות, בשטחים פתוחים ובגינות הבתים.

הסולנום הזיתני בדרך כלל בעל פריחה בצבע סגול אך יש גם מופע פריחה לבן אם כי הוא פחות נפוץ, עליו בצבע ירוק -אפור ,האבקנים בעלי צבע כתום -צהוב ,הצמח מכוסה בקוצים המקשים על תלישתו ביד חשופה ופורח ברוב חודשי השנה.

סולנום זיתני
סולנום זיתני – פירות

הסולנום הזיתני הוא מין פולש שכנראה הגיע כנוסע סמוי בתוך זרעים המשמשים כמזון לפרות, תרנגולים ושאר חיות המשק הפזורים ברחבי הארץ וכך התפזר בקלות ובמהירות ברוב חלקי הארץ.

הסולנום הזיתני מתרבה באמצעות זרעים הנוצרים בפרי – ענבה המכילים כ-50 זרעים כמו כן מתרבה בצורה וגטטיבית ולעיתים קרובות באזור מסויים ימצאו מספר פרטים סמוכים שהמקור לכולם הוא צמח אם אחד.

הסולנום הזיתני הוא קרוב משפחה של העגבנייה, החציל, תפו"א והפלפל אבל בניגוד לקרובי משפחתו אכילת הסולנום הזיתני היא מסוכנת עקב רעילותו.

הדברת סולנום זיתני

הטיפול הטוב ביותר להדברת הסולנום הזיתני הוא באמצעות שימוש בקוטלי עשבים סיסטמיים המשמשים להדברת עשבים המרוססים בזמן הפריחה על העלווה של הצמח במקרים בהם לא ניתן לרסס וזאת על מנת למנוע פגיעה בצמחי תרבות  הנמצאים בסמיכות כמו במקרים בהם הסולנום הזיתני מופיע באמצע מדשא או ערוגת פרחים כדאי להשתמש בקוטל עשבים סיסטמי במריחה על גבי הסלונום הזיתני בצורה מבוקרת וממוקדת.

אלעד אורי – אגרונום ומדביר

054-4603208

ג'וק בראש – הדברה נכונה



 

 

 

 

 

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ