fbpx
לוגו ג'וק בראש
עכבר בקיר גבס

עכבר מת בקיר גבס 

עכבר מת בקיר גבס 

עכברים וחולדות אוהבים להסתתר ולקנן במקומות בהם אנחנו בני האדם פחות מסתובבים או יכולים להגיע ופעמים רבות קיר גבס יכול להוות מקור מסתור ויחידת דיור מעולה לעכבר או חולדה שהגיעו לביתכם ובוחרים להם חדר להתמקם בו, לא מצב אידאלי שמחמיר כאשר עכבר מת בקיר גבס או במקרה גרוע יותר חולדה מתה בתוך הקיר גבס מה שייצר מפגע ריח קשה מאוד. 

מה עושים שעכבר מת בתוך קיר גבס? 

קודם כל….פותחים חלונות….נושמים אוויר ( ; 

עכבר ממוצע שוקל סביב השמונה גרם ולכן מפגע הריח שיהיה בדרך כלל יעבור מהר כי אחרי הכול מה שמסריח זה הבשר הנרקב לאיטו ובגלל המשקל הנמוך שכולל בתוכו גם עצמות ופרווה שלא מהווים מקור לריח הנורא הבעיה פעמים רבות תחלוף מעצמה תוך יומיים שלושה ואם את מעוניין לזרז את התהליך אתם מוזמנים להשתמש ב"סופריח" מנטרל ריחות על בסיס מינרלים שמעלים את הריח במהירות ויעילות ולא מסווה את הריח באמצעות ריחות חזקים יותר וכביכול "נעימים". 

מה עושים שחולדה מתה בתוך קיר גבס? 

חולדה בניגוד לעכבר מהווה גורם ריח משמעותי הרבה יותר ויכולה לייצור מפגע ריח נוראי למשך תקופה ארוכה הנע בין שבוע לשבועיים בהתאם לתנאים בשטח ומושפעת בעיקר על ידי חום, אוורור, לחות וגודל הפגר. 

במקרים בהם לא ניתן למצוא ולפנות את הפגר יש להשתמש בלפחות 2 שקיות של מנטרל ריחות מסוג "סופריח" וחשוב להבין שיש הבדל משמעותי ביכולת ספיחת הריח של "סופריח" המכיל תערובת של מינרלים הסופחת את מולקולות הריח לבין סופח ריחות המבוסס על פחם פעיל שלהם יכולת ספיחת ריחות נמוכה משמעותית מזו של המינרלים. 

מה גורם לעכבר או חולדה למות בתוך קיר גבס? 

פעמים רבות החולדות או העכברים מתים כתוצאה מפעולת הדברת חולדות שבוצע בסביבה הקרובה לסביבתם גם אם לא בוצע אצלכם בשטח בכלל או בזמן האחרון. 

רעל העכברים המשמש להדברת עכברים וחולדות הוא רעל מושהה, המשמעות היא שמכרסם שאכל מהרעל ימות רק לאחר 3-10ימים ולכן בהחלט ייתכן כי הפגר המת הנמצא אצלכם בתוך הבית יצא לטייל בחיפוש אחר מזון בשדות זרים אצל השכנים לדוגמא ושם מצא פיתיון מורעל, אכל ממנו וחזר לביתו ולביתכם שם מצא את מותו טרם עת. 

מה כדאי לעשות כדי שלא יכנסו עכברים או חולדות לקירות גבס? 

עכברים וחולדות יגיעו לכל מקום אך יאמצו מקום מסוים כבית אם יהיה בו מקומות מסתור (שיחים ועשבייה, פסולת, חורים וסדקים בהם ניתן להסתתר ולהקים בית חדש בישראל), מקורות מים ומזון ולכן תמיד יש לדאוג לסביבה נקייה ומסודרת מה שתגרום לחולדה העוברת במקום להמשיך הלאה לביתו של השכן. 

מעבר על מעטפת הבית בחיפוש וסגירה של חורים וסדקים מסביב לצנרת המזגן, הדוד, קולט האדים, מסגרות של החלונות וכל מקום בו יש חור מיותר ימנע מהחולדות להגיע לתוך הבית, תעלות המיזוג וקירות הגבס. 

כמה עולה טיפול נגד ריחות בקיר גבס? 

בהתאם לחוזק הריח, מספר הפגרים המשוער הנמצאים בתוך הקיר יש לקנות שקיות סופריח לפי כלל ה"אצבע" של 2 שקיות "סופריח" לפגר במקרה של חולדה ושקית אחת לפגר או שניים של עכבר. 

עלות שקית "סופריח" היא 150 ש"ח וניתן להשיגה אצלנו באתר או אצל מדבירים בסביבתכם הקרובה. 

מה קורה עם הפגר שנשאר בקיר גבס? 

עכבר או חולדה שימותו בתוך קיר גבס יעבור תהליך טבעי של פירוק וריקבון ובסוף התהליך מה שיישאר בתוך הקיר גבס זה הפרווה והעצמות שלהם לוקח זמן רב מאוד עד שיתפרקו. 

האם הפגר שבקיר מעביר מחלות? 

התשובה הקצרה היא כן, התשובה הארוכה יותר היא כי כל פגר עלול להעביר מחלות אבל כיום בני האדם בריאים מאוד עם מערכת חיסונית חזקה ומערכת בריאות מתקדמת ולכן ברוב המקרים לא תהיה תחלואה. 

יוצאים לי תולעים או זחלים מהקיר גבס מה צריך לעשות? 

קודם נדגיש כי מבחינה מקצועית רוב הסיכויים שמדובר ברימות זבובים וההסבר לכך הוא כשחייה מתה בטבע תמיד יהיו חרקים, תולעים, חיידקים שידאגו לפרק את הפגר ולהשתמש בתוצריו למחייתם אומנם קיר הגבס לא נמצא בשטח הפראי אבל לפעמים זבובה מוצאת את הפגר ותשתמש בו להטיל את ביצייה על מנת שהרימות שיבקעו ימצאו מזון איכותי ומזין שיאפשר להם להתפתח ולהגיח כזבובים בוגרים תוך מספר ימים קצר, לאחר הארוחה לעיתים קרובות הרימות מחפשות להם מקום להתגלם ולעיתים קרובות קורא שיש נפילה של הזחלים מהתקרה מה שיוצר גועל ופאניקה אצל גברים ונשים כאחד. 

במקרים כאלו אין צורך בהדברה ומספיק לאסוף את הרימות באמצעות מטאטא או שואב אבק.  

 

אז אם יש לכם עכבר מת או חולדה שעבר זמנה בתוך קיר גבס אתם יודעים מה לעשות ואם אחרי כל המאמר הזה עדיין נשארו לכם שאלות אתם מוזמנים להתקשר ולשאול 

אלעד אורי אגרונום ומדביר מורשה 

054-4603208 

 

 

 

 

 

 

 

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ