fbpx
לוגו ג'וק בראש
הדברת צרעות

הדברת צרעות

הדברת צרעות 

הדברת צרעות נחשבת כהדברה מסוכנת יחסית ומבצעים אותה בזהירות ועם הציוד המתאים בלבד ,צרעות נתפסות כמזיק למרות שהן יעילות כנגד חרקים מזיקים הנמצאים בגינה ובחקלאות (ניזונות מחרקים המזיקים לעצים ושיחים שיש בגינה) וזאת משתי סיבות:

1.עקיצה כואבת העלולה לסכן חיי אדם במקרים מסוימים כמו אלרגיות או עקיצות מרובות.

2. צרעות מקימות את הקן שלהם בסמיכות למגורי בני אדם או ממש בתוך עליות גג, סדקים וחריצים, ארגזי תריסים ,חלונות, חורים של מזגנים, חומות ולכן לעיתים קרובות אנו נקראים לבצע הדברת צרעות בבתי ספר, גני ילדים, דירות ובתים פרטיים.

סוגי צרעות העיקריים הדורשים הדברה :

הדברת צרעה גרמנית:

אורכה של הצרעה הגרמנית הוא כ-1.3 ס"מ צבעה שחור-צהוב עם 3 נקודות שחורות בראש .

הקן יהיה באדמה או ממש סמוך לאדמה ,ניתן לזהות את מיקומו של הקן לפי התנועה האווירית המסיבית של צרעות שיהיו באזור.

הצרעה הגרמנית ניזונה מפירות ,שתייה מתוקה ובשר ועקיצה כואבת אך הכאב חולף מהר יחסית (בין חצי שעה לכמה שעות) .

הדברת הצרעות נעשית ע"י איתור קן הצרעות והדברה ע"י ריסוס חומר הדברה נוזלי או שימוש בתרסיס קצף ייעודי להדברת צרעות .

הסרת קן צרעות מזרחיות:

הצרעה המזרחית נפוצה מאוד באזור ים התיכון גודל ההמלכה נע בין 2.5-3.5 ס"מ ואילו הזכרים והפועלות קטנים יותר.

צבעה של הצרעה המזרחית הוא שחור חום עם פסים צהובים על רגליה יש שערות .

הצרעה המזרחית ניזונה מצוף, פירות מתוקים וחרקים ומהווה מזיק חמור לכוורנים שאת הכוורות שלהם היא תוקפת ומחסלת את דבורת הדבש.

הצרעה המזרחית לעתים קרובות נקראת גם דבור (שם שנלקח מהשפה הערבית) והיא המאיימת ביותר מבין הצרעות וזאת בעיקר בגלל גודלן  של הצרעות וכמות הארס אותו הן מזריקות בזמן העקיצה.

בקן צרעות יכולים להיות מאות פרטים שבמקרה של התקפה יכולים לגרום למוות למזלנו זה לא דבר שכיח מכיוון שהצרעות לא תוקפות ללא סיבה.

בזמן הדברת קן צרעות שנעשית בצורה נכונה הצרעות ממשיכות בשגרת חייהם ללא מודעות למה שקורה להן ואין להסיר את הקן טרם מותם של כל הפועלות והמלכה.

 

מתי והאם צרעות תוקפות ?

צרעות כמו רוב בעלי החיים בטבע בדרך כלל לא יתקפו ללא סיבה טובה, סיבה טובה לתקיפה יכולה להיות לצורכי מזון – תקיפת חרקים כמו דבורים או זבובים המהווים מזון או לחילופין בעת זיהוי ניסיון תקיפה של הקן על ידי גורם חיצוני אם זה אדם שדרך אפילו בטעות על הקן או כלב סקרן שבא לבדוק מה מעופף לו בסביבה ובטח במקרים בהם להסיר את הקן ללא הדברת הצרעות קודם לכן.

מתי כדאי לבצע הדברת צרעות?

הצרעות לא פעילות בלילה ולכן עדיף להדביר את הקן הצרעות בשעות הערב ובכך להפחית את הסיכון למדביר.

עקב עומס העבודה בימי הקיץ רוב המדבירים מבצעים הסרת קן צרעות בכל שעות היום במידה והמדביר הגיע בשעות היום להדביר את קן הצרעות בביתכם אנא הקפידו לא להיות לידו ברגע ההדברה.

המדביר מוגן ויודע את כיצד לעבוד על מנת שלא תותקפו על יד הצרעות בנוסף לחשיפה לחומרי ההדברה שהמדביר נאלץ להשתמש כחלק מפעולת ההדברה של קן הצרעות עדיף שתחכו בחדר ליד כשהדלת סגורה.

מה המחיר להדברת קן צרעות?

מחיר הדברת קן צרעות משתנה בהתאם למיקום הקן, גודלו וסוג הצרעה המיועדת להדברה, באופן כללי קן של צרעות הנמצא במקום נגיש וללא צורך בסולם או ציוד מיוחד יעלה כ 350-450 ש"ח והמחיר יעלה ככול שהקן נמצא במקום לא נגיש / גבוה או שהקן הגיע לממדים גדולים המהווים אתגר וסכנה גדולה יותר מה שידרוש יותר זמן ואמצעים.

האם יש אחריות על הדברת קן צרעות?

הדברה יעילה של קן צרעות חייבת לכלול הדברה של המלכה, המלכה מתה הקן מת גם אם יישארו עוד עשרות פועלות, ללא המלכה כל המערכת בקן קורסת וזה רק עניין של זמן עד הכחדת הקן ולכן אם המדביר ביצע את ההדברה בצורה נכונה הוא חיסל את המלכה ולא תהיה לו כל בעיה לתת אחריות לקן המטופל.

מדבירים רציניים תמיד יתנו אחריות על הקן הספציפי בו טיפלו אך לעולם לא יתנו אחריות שלא יהיה קן אחר וזאת מכיוון שהם יודעים שחיסול קן ספציפי לא מעיד כלום על קן אחר, עם זאת ישנה תקופה של מספר חודשים בהן מתבצעת עיקר הבנייה של קינים חדשים ואם בין מרץ ליוני לא הוקם קן צרעות בסביבתכם סביר מאוד שעד העונה הבאה כבר לא תסבלו מצרעות.

האם ניתן לבצע הדברה וחיסול של קן צרעות לבד?

היום בעזרת גוגל, יו-טיוב, פייסבוק ושאר האמצעים הדיגיטליים ניתן לבצע לבד הכול החל מצביעת הבית ועד בניית דברים מורכבים הרבה יותר אז כמובן שניתן לבצע הדברת צרעות לבד, לפני שיוצאים למשימה כדאי מאוד לשקול את סט הכישורים והאמצעים העומדים בפניכם לביצוע משימה שכזאת ולכל הפחות שיהיה בידכם חומר הדברה המאושר לשימוש הקהל הרחב, מסיכה וכפפות, אמצעי מיגון מפני עקיצות והרבה אומץ.

באופן כללי אני לא ממליץ לעשות הדברת צרעות  באופן עצמאי ואם כן לדאוג ללמוד היטב כיצד ושתמיד יהיה זמין המספר של מד"א ( :

**במקרים בהם ידוע על אלרגיה כמובן שאסור בתכלית האיסור לבצע הדברה זו לבד**

הדברת צרעות באיבוק

איבוק זו שיטת הדברה בה משתמשים בחומר הדברה בתאורית של אבקה על מנת לחסל מזיק יעד, כיום ישנו חומר הדברה  אחד המאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה לשימוש כאבקה וחומר זה לא ממש יעיל בביצוע ההדברת קן צרעות.

מדבירים רבים המבצעים הדברה באמצעות אבקה משתמשים בחומר אבקתי בתאורית של אבקה רטיבה – אבקה שחייבים למהול במים טרם השימוש בה אך עוברים על החוק ומשתמשים בה כאבקה, שיטה זו יעילה מאוד אך מנוגדת לחוק ומסכנת אתכם הלקוחות.

הדברת צרעות באמצעות פיתיון

שיטה יעילה מאוד להדברת צרעות שלא ניתן למצוא את הקן ולחסל את המלכה בצורה ישירה, שיטה זו מנוגדת לחוק מטעמים בירוקרטיים – אין חומר הדברה המאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה כפיתיון מורעל ולכן אסורה לביצוע על ידי מדביר מוסמך.

מלכודות להדברת צרעות

ישנם מספר מלכודות המיועדות להדברת צרעות שניתן לקנות ברשתות המיועדות לגינון וחקלאות וניתן למצוא ביוטיוב סרטונים להכנה מלכודות יעילות ופשוטות להדברת צרעות מניסיון אישי שיטה זו מוגבלת מאוד ביעילותה ודורשת התמדה וסבלנות.

יש לנו קן צרעות קטן מבוץ מה לעשות?

ישנה סוג נוסף של צרעה יחידנית הנקרא צרעה כידנית הבונה קן קטן מאוד העשוי מבוץ , בדרך כלל הקן יהיה על אדן חלון, ליד מנורה חיצונית או כל מקום מוגן משמש וגשם על המבנה החיצוני בבתי קרקע או בחדרי מדרגות בבניינים.

צרעה זו עוקצת לעיתים נדירות מאוד ורק אם ממש מציקים לה ומנסים לתפוס אותה ביד וברוב המקרים ניתן להסיר את הקן ביד או בעזרת מטאטא ואין צורך בחומרי הדברה או בהזמנת מדביר שיבצע הדברת צרעות לקן שכזה.

האם ניתן להסיר קן צרעות מבלי להרוג את הצרעות?

בהחלט כן, ניתן להסיר קן צרעות ולהעתיק אותו למקום אחר בו הן יוכלו להמשיך ולחיות, שיטה זו מצריכה ידע וניסיון ועלולה להיות מסוכנת לביצוע במקרה של חוסר ידע או קלה ולכן נדיר מאוד שמדבירים יבצעו אותה ובדרך כלל משתמשים בה כאשר רוצים לקחת קן צרעות פעיל ומפותח לצורכי מחקר.

איך והאם כדאי להרוס קן צרעות?

הריסת קן צרעות עלולה להיות מסוכנת מאוד וכואבת מאוד, קן צרעות פעיל לא הורסים וזאת מכיוון שהצרעות יזהו את ההריסה של הקן כהתקפה על הקן והמלכה ולכן יתקפו בכל הכוח את כל מי שיהיה בסביבה .

כאשר מבצעים הדברה של קן לעולם לא פוגעים במנה של הקן או הורגים צרעות באמצעות מעיכה פעולה כזאת תגרום להפרשת פורמוני אזעקה ותתחיל התקפה מסיבית של הצרעות על התוקף.

יש  צרעות בגינה ואנחנו לא מוצאים את הקן מה עושים?

בגינות רבות ובעיקר כאלו בהם יש בריכת שחייה, שיחים ועצי פרי קורה שיש הרבה צרעות המגיעות לגינה במשך כל שעות היום או במקרים בהם אתם רוצים לאכול בגינה ולעיתים קרובות לא ניתן למצוא את הקן, תופעה זו ידוע ונפוצה מאוד בעיקר בבתים בישובים, קיבוצים וערים בהם יש קירבה לשטחים פתוחים.

במקרים כאלו ניתן להשתמש במלכודות לצרעות או לנסות לעקוב אחר הצרעות שלקחו מזון ועפו לדרכם בחזרה לקן, פעולה זו קשה מאוד אבל עם התמדה, כושר טוב והרבה סבלנות לעיתים רחוקות תצליחו למצוא את הקן.

מצאנו קן צרעות נטוש האם יש צורך לבצע הדברה?

לא, ממש ממש לא.

רוב קיני הצרעות מתים בחורף אך המבנה של הקן נשאר לפעמים גם אחרי שנים רבות, אם זה ממש מפריע לכם ניתן פשוט להסירו להראות לילדים או פשוט לזרוק לפח.

 

להזמנת מדביר להדברת קן צרעות או להתייעץ בקשר לקן שנמצא אצלכם מוזמנים להתקשר

אלעד אורי – אגרונום ומדביר

054-4603208

 

 

www.jukbarosh.com

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ