fbpx
לוגו ג'וק בראש
פשפש המיטה

הדברת פשפשי מיטה בבתי מלון ואכסניות

הדברת פשפשי המיטה בבתי מלון ואכסניות

 

בשנים האחרונות הייתה העלייה משמעותית בתנועת אנשים ברחבי העולם לצורכי תיירות דבר זה כמובן משפר ומייעל את תפוצת פשפשי המיטה וכיום הפשפשים נמצאים כמעט בכל פינה בגלובוס.

עקב ירידת מחירי הטיסות אוכלוסיות גדולות שלא יכלו להרשות לעצמם לטוס בעבר יכולות לעשות זאת היום והם בהחלט משלימים את החסך, ולעיתים קרובות מחפשים פתרונות זולים גם ללינה ובכך מגיעים למקומות העלולים להיות נגועים בפשפשי מיטה בהסתברות גבוה יותר מאנשים שישנים במלונות המתוחזקים היטב.

הראשונים שסובלים מהתפרצות פשפשי המיטה ברחבי העולם הם כמובן בתי המלון, האכסניות וכל אותם חדרי AIRBNB שמארחים כל יום עשרות לקוחות חדשים שהגיעו מעשרות מקומות שונים וחלקם הביאו איתם את פשפשי המיטה בתוך המזוודה או בתיק הגב.

בתי המלונות והאכסניות הופכות בעצמם להיות גורמים המפיצים את הפשפשים על ידי כך שלא מזהים את הנגיעות בשלבים הראשונים ובכך מדביקים את הציוד של המתארחים והם בתורם ידביקו בפשפשי מיטה את בתיהם ובתי המלון הבאים שיגיעו אליהם במהלך הטיול.

פעולות פשוטות להדברת פשפשי המיטה בבתי מלון

בתי מלון חייבים להגן על עצמם ועל האורחים שלהם מפני פשפש מיטה וניתן לעשות זאת ביעילות רבה יותר אם נוקטים בפועלות פשוטות ובאמצעים הבאים שמחוללים פלאים בהדברה ובטיפול בפשפש המיטה בבתי מלון:

1.הדרכה – הדרכה מסודרת ויסודית לעובדי המלון והספקים כיצד לזהות פשפשי מיטה, כיצד להגיב לתלונות של אורחים, כיצד לטפל בחדר החשוד כנגוע בפשפשי מיטה ובכך לזהות נגיעות אפשרית בתחילתה ולחסוך עשרות אחוזים בעליות הטיפול , פגיעה במוניטין והפסדים כלכליים שמתלווים לכך.

2.סריקה של החדר – יש להנהיג סדר עבודה כזה שבכל ניקיון של החדרים בין לקוח ללקוח צוות הניקיון בודק אחר כתמי דם, נשלים, ביצים ופשפשים במזרון ,בבסיס המיטה, בשידות ,בשקעים ואחת למספר לקוחות בודקים גם את הספות, כיסאות, פאנלים וחפצים אחרים הנמצאים בחדר.

לצורך הבדיקה כדאי שלכל צוות תיהיה ערכה הכוללת פנס חזק, פינצטה וקופסה קטנה ואטומה שישמשו לאיסוף ממצאים כך שבקרה שלא יודעים לזהות את מה שנמצא הדבר יוכל להיעשות מאוחר יותר על ידי מדביר מקצועי.

3.חקירת האורחים – במקרה ומגיע אורח המתלונן על עקיצות בחדר בו הוא שוהה יש לשאול איפה העקיצות בגוף? מתי נעקץ? מי נעקץ מלבדו?

ישנם חרקים עוקצים נוספים חוץ מפשפשי מיטה ולמרות שהחשד הראשוני במקרה של בתי מלון בדרך כלל יופנה לפשפשים וצריך לזכור שיש גם יתושים, פרעושים, כיני יונים וקרציות העלולים לעקוץ גם וזיהויי נכון של הגורם המטריד יאפשר מענה טוב יותר ללקוח וכמובן טיפול מתאים למזיק .

התקבצות פשפשי מיטה
התקהלות פשפשי מיטה

כמובן שלקוח שייעקץ על ידי יתוש יהיה הרבה יותר סלחן בחוות דעת על המלון מאשר לקוח שייעקץ על ידי פשפש מיטה.

  1. בדיקת חדרים סמוכים – פשפשי מיטה יכולים לעבור מחדר לחדר דרך שקעי חשמל, תעלות מיזוג, תיקרה אקוסטית ועוד מגוון דרכים ולכן אם יש לכם חדר נגוע בפשפשי מיטה או חשד לחדר נגוע יש לבדוק את החדרים הסמוכים החולקים קיר משותף עם החדר הבעייתי ובכך לזהות הדבקה בראשיתה.
  2. להריח – לפשפשי מיטה יש ריח מתוק ,חזק מסריח אופייני ,במידה ויש לכם חדר בו יש ריח מוזר ולא נעים יש לבדוק שהחדר לא נגוע בכבדות בפשפשי מיטה וזה מקור הריח, חשוב לציין שאם הגעתם למצב בו אתם מזהים נגיעות בעקבות ריח כנראה שממש אבל ממש לא ביצעתם את השלבים הראשונים כראוי ואתם חייבים במיידי לעשות הדברת פשפשי מיטה במלון על ידי מדביר בעל ניסיון, ידע וציוד מתאים.

6.כיסויי מזרון ייעודי – פשפש המיטה מהווה בעייה רצינית ביותר לביתי מלון ומזרון מוכתם בדם לא יכול להישאר בחדר  בבית מלון שמכבד את עצמו מה שיכול להוביל להוצאות כבדות ולא צפויות והדרך הנכונה והזולה להתמודד מול בעיה זו היא באמצעות כיסויי מזרון נגד פשפשי מיטה המאפשרים לזהות בקלות נגיעות חדשה ובמקרה שכבר יש כתם ניתן להסיר את הכיסוי להחליפו באחר בזמן שמכבסים את הכיסוי המלוכלך מבלי להצטרך לזרוק את המזרון.

פשפשי המיטה נמצאים גם בבתי מלון יוקרתיים ראו קישור מצורף : פשפש מיטה במלונות 

אם אתם מנהלים / בעלים של בית מלון המתמודדים מול בעיית פשפשי מיטה אתם מוזמנים להתקשר ולקבל ייעוץ מקצועי חינם ללא עלות וללא התחייבות

אלעד אורי – אגרונום ומדביר מורשה

054-4603208

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ