fbpx
לוגו ג'וק בראש
הרחקת מיינה הודית

הרחקת מיינה הודית (מצויה)

הרחקת מיינה הודית (מצויה)

המיינה ההודית היא מין פולש שהגיע לישראל מדרום אסיה מהאזורים של אפגניסטן – הודו – סרי לנקה – בנגלדש , הרחקת מיינה מהארץ לאחר שפלשה אליה היא כמעט בלתי אפשרית וכל מה שאפשר לעשות זה לצמצם את הפגיעה באוכלוסיית בעלי הכנף המקומית והמטרד לבני האדם שהמיינות  מקננות ברכושם.

המיינה היא מין פולש אגרסיבי במיוחד והיא לא מהססת לתקוף, לדחוק ולהרחיק בעלי הכנף המקומיים ובניהם יונת הבית, צוללות, דרורים, עורבים ועוד מגוון רחב של בעלי חיים אחרים.

האם המיינה המצויה – הודית תוקפת? האם יש סכנה לבני אדם?

המנייה לא תהסס לתקוף  ולהרחיק בני אדם המתקרבים לקינים שלהם והרחקת מיינה ממסתור כביסה , אדן החלון או כל מקום אחר בו בחרה המיינה המצויה למקם את הקן יכולה להיות פעולה מפחידה ומאתגרת.

מה הם ביתי גידול של מיינה מצויה ? מאיפה נצטרך להרחיק מיינות?

המיינה ההודית יכולה לחיות במגוון רחב של אזורים ומקומות כל עוד האזור חם ויש גישה למים המקום מתאים לבניית הקן של המיינה .

המנייה לא תהסס לחיות ביער, במדבר, בתוך העיר או שטחים חקלאים כאשר הצורך להרחיק מיינה הודית מתעורר כאשר הן מקימות את הקן שלהם ברחבי העיר באזורים החופפים עם אזורי המחייה שלנו, מיינה שהחליטה להקים את הקן שלה על אדן החלון, בחור בקיר , בפתחי איורור של הממ"ד יגרום לבעלי הבית בדרך כלל לרעש ,לכלוך ואם יעיזו להתקרב כאשר יש ביצים או גוזלים בקן אז יותקפו על ידי ההורים הזועמים בשלב זה כבר תבינו לבד שיש צורך בהרחקת המיינות מהמקום על ידי מדביר מקצועי.

איך נזהה מיינה הודית / מצויה?

אורך גוף: 23-26 ס"מ.

משקל – 80-150 גרם.

הבדל במראה בין זכר לנקבה – בעיקר במשקל כאשר הזכר גדול יותר.

צבע- מקור צהוב, עיגול מסביב לעיניים בצבע צהוב, רגליים צהובות הגוף בצבע חום כהה וראש בצבע שחור. זנב ושוליי הכנפיים בצבע לבן.

מיינה הודית
מיינה הודית

צילום:Oleg Alon Murevich

רבייה של המנייה ההודית (מצויה)

המנייה היא ציפור מונוגמית וטריטוריאלית ובדרך כלל אוהבת לקנן בחורים בעצים , במבנים בהם יש חורים בגלל מזגנים, מייבשי כביסה וקולטי אדים , פתחי אירור של ממ"דים וכדומה.

המיינה דוחקת ציפורים מקנני חורים מקומיים אחרים כמו ירגזי מצוי ודרורים ולעיתים גם קינים המאוכלסים על ידי גוזלים של הציפורים הנדחקות החוצה.

יכולת התרבות של המיינה:

בגרות מינית אצל המיינה היא בסביבות השנה כאשר הנקבה מטילה 4-5  ביצים בצבע כחלחל ותקופת הדגירה משתנה בין 13-18 ימים בהם גם הזכר וגם הנקבה דוגרים על הביצים. הגוזלים עוזבים את הקן כ- 20 יום לאחר הבקיעה ולעיתים ההורים יכולים להמשיך ולאכיל את הגוזלים גם לאחר שעזבו את הכן לכאורה עד גיל של חודש וחצי.

המיינות יכולות להתרבות עד 3 פעמים בשנה ,בהתאם לתנאים בשטח .

הזכר ונקבה בונים את הקן, שומרים על הגוזלים מפני טורפים, מאכילים ודוגרים על הביצים כאשר הנקבה דוגרת בלילה והזכר דוגר מעט ביום.

משך חיים : 4 שנים

התנהגות של מיינה מצויה

המיינה היא חייה חברתית המסתובבת בלהקות כאשר גודל הלהקה משתנה בתאם לתקופה בשנה, בתקופת הרבייה הלהקות בדרך כלל קטנות ואילו בשאר השנה הם מתקהלות בקבוצות של עשרות פרטים מה שיקשה מאוד על ביצוע יעיל של הרחקת מיינה מהאזור המיועד לטיפול.

המיינות מרחיקות ציפורים שונים ממקומות קינון ובתקופת הקינון המיינות מתחרות ומרחיקות גם מיינות אחרות כחלק מהתחרות על מקומות הקינון.

הרגלי תזונה של המנייה ההודית

המיינה ההודית ממש לא בררנית בתזונה שלה ונחשבת כאוכלת כל, התפריט העשיר של המנייה כולל פירות, ירקות, זרעים, חרקים , ביצים, גוזלים, עכברים וזוחלים מה שמאפשר למיינות לקנן כמעט בכל מקום.

הרחקת מיינה איך עושים את זה?

המיינה נחשבת כציפור חכמה וחברתית המעבירה מידע חשוב בין הפרטים השונים בלהקה, עובדות אלו כמובן מקשות על הרחקת מיינות ומצריך ידע, ניסיון ושימוש באמצעים נכונים לצורך פעולת ההרחקה על מנת שבאמת נעמוד במשימה הקשה של גירוש המיינות ולאורך זמן .

הרחקת מיינות אינה דומה להרחקת יונים וציפורים  אחרות וזה בא לידי ביטויי בתוקפנות האגרסיבית של המיינות ברגע שמתקרבים לשטח המחייה שלה דבר העלול להיגמר בפציעות ועל כן יש להשתמש באמצעי מגן כגון קסדה, משקפי מגן, קיבוע הסולם למבנה וחיבור של מרחיק היונים לסולם באמצעים המתאימים עם תקן לעבודה בגובה.

עיקרון הרחקת ציפורים לא שונה במקרה של הרחקת מיינות והוא פשוט – חסימת גישה ומניעת יכולת לעמוד במקום המטופל על ידי שימוש בדוקרנים ורשתות.

האם ניתן לעשות הרחקת מיינות לבד בסגנון עשה זאת בעצמך?

כמובן, היום יש מעט מאוד דברים שלא ניתן לעשות בעצמך אם יש לך את הרצון ללמוד וללכלך את הידיים, אחרי הכל הרעיון בהרחקת בעלי כנף השונים כפי שצוין בפסקה למעלה הוא  פשוט – מניעת גישה רק חשוב להיזהר לא ליפול ממקום גבוהה כי זה עלול להיות מסוכן מאוד וכואב מאוד.

להזמנת הרחקת ציפורים ומיינות אתם מוזמנים להתקשר:

אלעד אורי, אגרונום ומדביר.

054-4603208

ג'וק בראש

סובלים ממכרסמים?

תנו למומחים לטפל בהם

למה לבחור בנו?

100% שביעות רצון

עם מוניטין של שנים רבות אנו יודעים להבטיח שביעות רצון מלאה ללקוחותינו, מדיניות אחריות לכל הדברה.

הסמכות ורישיון הדברה

עבודות ההדברה מבוצעות על-ידי עובדים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון הדברה ממשרד הגנת הסביבה.

זמינות מלאה

אנו מספקים מענה מהיר ללקוחותינו ודוגלים בטיפול מהיר במטרד מרגע הזיהוי.

× שלחו ווטסאפ